Direktlänk till inlägg 28 februari 2013

Gofika och kryddsådd..

Av Suzana - 28 februari 2013 19:49

Idag har det blivit en del bakat till södran..så nu hoppas jag verkligen att det skall komma en del fika sugna kunder imorgon.. ;)

 

 

 

   

 

Har även hunnit få lite fler fröer i jorden..ett litet skojigt set med kryddfröer, "jordbricket" och pappkrukor köptes för en billig peng på ikea förra veckan..

 

 

 

Citronmeliss, persilja och oregano..hoppas nu att det skall växa så det knakar.. <3

 

Nej nu dags att stoppa lilltrollet i säng och sen hoppas jag på lite egentid innan John Blund kommer på besök. =)

 
 
Lena

Lena

28 februari 2013 22:53

Ser gott ut!
Citronmeliss o persilja brukar vara lite tröga i starten, men oreganon brukar växa så det knakar!
Kram

http://lenashagtorp.blogspot.com

 
Linda

Linda

1 mars 2013 09:17

Det blir en riktigt härlig kryddträdgård när det växer upp, kan riktigt känna den härliga doften. =)

http://www.mirell-mirell.blogspot.se

 
lopplisa

lopplisa

1 mars 2013 11:09

Visst är det kul med egen sådd! Förra året skippade jag det och ångrade mej sen så klart! Så i år blir det andra bullar!!

http://lopplisa.wordpress.com

 
Ingen bild

Metronyx

1 mars 2013 14:55

Såg gott ut : )Duktig du är som lyckats peta ner lite frön redan, men nu blev jag nyfiken...vad är äppelgurka ?: D

Suzana

2 mars 2013 18:57

Mmm hoppas att dom skall bli fina plant..har ju inte helt gröna fingrar som du.. ;) hihi..
Kika in här: http://www.froer.nu/product/17508065/appelgurka-lemon/

Kramar

 
friskapande.blogspot.se

friskapande.blogspot.se

1 mars 2013 20:18

http://www.nordgen.org/index.php/skand/content/view/full/1777

Gratis frön, kolla in ;-) Gamla kultursorter :-)

http://friskapande.blogspot.se

 
Basilica

Basilica

2 mars 2013 17:55

Verkligen vårkänsla. Önskar dig en trevlig helg.

http://basilica.blogg.se

 
x-handarbete-pyssel

x-handarbete-pyssel

2 mars 2013 23:07

Åh, gofika! Ser verkligen gott ut!
Men jag mår så mycket bättre utan!
Och nu har vi ju varit borta 10 dagar, då får man passa på att förändra lite,
innan man är tillbaka i gamla vanor igen! :-)
Kul med krydd-sådd! :-) Man blir så inspirerad och har lust att så så mycket mer själv, men jag får väl försöka inse att vi bor på 20 kvm...!! :-)

Lovet slutade med att jag la mig sjuk:-S
Så jag är ensam kvar i Ludvika och de andra har spenderat helgen i Malmköping. Så dottern är nog ganska nöjd trots allt!
Ja, jag känner mig nöjd jag med, även om det inte var såhär vi tänkt oss vår resa.
Hoppas bara vi orkar ta oss hem imorgon. 4.5 timme med buss... Sedan ca 30 min med bil.
Och dottern har då hunnit med 2.5 timmes bilresa på förmiddagen...

Ha det gott!
Kramar!

http://x-handarbete-pyssel.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards