Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

Snart klar..hmm..tror jag..?

Av Suzana - 17 januari 2011 13:32

Jag håller på att pyssla till en liten settekasse beställning som jag fått genom styleroom.

 

Tjejen som beställde ville ha ett helvitt settekasse med div färger..bla. lila och rosa..sen ville hon även ha "tomma rutor"..har inte gjort så förr och tänkte först inte göra så på denna heller..men så tänkte jag testa att måla ett gäng "rutor" vit för att se hur det blir och jag tror nog att det kan bli rätt fint..eller vad säger ni?

Nu har jag bara lagt ett lager grundfärg än så länge så jag skall måla några lager vitt till..men man får ju en liten aning om det färdiga resultatet redan nu.. =)

 

  

 

Hoppas att hennes lilla dotter skall bli nöjd! <3

 
 
Ingen bild

kina

17 januari 2011 20:31

Hej! Jag tycker i alla fall att skåpet blir väldigt fint så där. Så hon borde bli nöjd :).

 
Lycke

Lycke

17 januari 2011 20:43

Tycker det ser jättefint ut! Brukade också lämna några rutor tomma när jag gjorde settekasser..känns mer avvägt...fiiint!

Kramisar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Stjernfall / Viktoria

Stjernfall / Viktoria

17 januari 2011 22:51

Jättefint tycker jag :) Tror absolut att hon blir nöjd!

http://stjernfalls.blogg.se

 
Ingen bild

cinna

17 januari 2011 23:25

Vilket fint litet skåp!! Jag måste vara helt oivigd har aldrig hört settekasse förut. Tycker absolut du ska börja sälja saker.....GO FOR IT!

Suzana

18 januari 2011 13:26

Hihi ja det är inte alltid lätt att hänga med, tror att settekasse är danska för vår prylhylla..många som kallar sina hyllor för det här i blogglandia och jag gillar namnet och hakade på.. =)
Tusen tack för dom snälla orden! Så kul när nån uppskattar det man gör.. =)

Kraaaaam
Sanna

 
Cathrin

Cathrin

18 januari 2011 09:47

Vilket fint skåp. Klart hon blir nöjd! Nyanserna blir riktigt fina. Vilken änglavakt de måste ha haft, jag får riktigt hjärtat i halsgropen när jag läser ditt förra inlägg.

Ha en fin tisdag!
Kram
Cathrin

http://hemma-hos-semlan.blogspot.com

 
Petra

Petra

18 januari 2011 11:25

JAg tycker det blev fint! JAg brukar också alltid sätta papper i alla min rutor, men detta kanske inte va så dumt. :-)

http://www.popetotrora.blogspot.com

 
Jenny

Jenny

18 januari 2011 14:33

Hej Sanna!
Läste om olyckan här nedan, usch vad läskigt! Vad skönt att de hade änglavakt och klarade sig..

Vilket fint skåp! Ordet Settekasse hade jag inte hört förut, ser att det är danska,hihi! (finns det inte nått liknande skåp som heter "kast" på svenska förresten?)

Ha en fortsatt bra dag!

kraam Jenny

http://www.hemmapakrakered.blogspot.com

 
Lycke

Lycke

19 januari 2011 13:52

Hoppas du mår bra ***

Kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Johanna

Johanna

19 januari 2011 16:04

Sv: Tack så jättemycket!

http://www.supermariosvamp.blogg.se

Suzana

19 januari 2011 18:30

Så lite så.. =)

Kraaaaam
Sanna

 
erry

erry

19 januari 2011 22:38

Den blev jättefin! Jag gillar när man lämnar lite "tomma" rutor, det gör att sakerna man ställer in syns lite bättre. Gjorde ju så på min första, den andra har jag inte blivit klar med än..:P Det är snyggt att ha papper i alla rutor också, så det är svårt att bestämma sig! :P

Ordet settekast heter sättkast eller typkast på svenska och är helt enkelt en låda som man förvarade typsnitt i på tryckerier förr. :)

Kraaam

http://gallerry.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards