Alla inlägg den 4 november 2017

Av Suzana - 4 november 2017 18:50

Imorgon bär det då utav ner till Örebro över dagen för att fira mitt söta lilla barnbarn Léon´s första födelsedag och då ungdomarna inte har det så fett så försöker ju självklart farmor hjälpa till så att det kan bli något kalas...även om farmor själv är fattig som en kyrkråtta så vill man ju hjälpa, men är man van att trolla med knäna så är man...

 

Dekorationer (ballonger och serpentiner) skickade jag ner via posten tidigare och imorgon tar jag med en "massa" go´fika och lite presenter som jag hoppas skall uppskattas <3

 

 

Stor tårta till alla och en liten till lilltrollet <3

 

Har testat att göra chokladfrosting för första gången, var lite meckigt men blev bra till slut...

 

     

 

Och förutom tårtorna så har jag bakat banankaka med choklad och kokos, vaniljbullar och daimkakor att ta med...

 

     

 

En födelsetavla har jag pysslat ihop i äkta återbruksanda av en ask gossen fick grötpresent i, en loppisfyndad ram och ett billigt omslagspapper...

 

 

...även övriga födelsedagspresenter går i "frugal living" anda...med hälften loppisfyndat och hälften köpt på rea...

   

...och presentpappret har jag nallat på ica vid något annat presentinköp tillfälle <3

 

<3 Önskar er alla en fortsatt fin Allhelgona helg <3

Av Suzana - 4 november 2017 00:54

När man som jag älskar att sitta och leta inspiration inne på google så händer det ju att man hittar både det ena och än det andra...oftast en massa tokroliga idéer som folk har hittat på som sätter igång min skaparlust...

 

Som tex denna ide där man helt enkelt ger en lite "trist" gammal loppis tavla nytt spännande liv...

 

 

...tokrolig ide eller hur?

 

     

 

 

     

 

 

 

    

     

 

   

Visst kliar det i fingrarna utav skaparlust...eller är det kanske bara jag som går igång på sådana här galna idéer? ;)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards