Direktlänk till inlägg 2 april 2013

Snart så..

Av Suzana - 2 april 2013 14:47

Snart så..snön smälter sakta men säkert så snart så kan jag fortsätta mina två "stora" projekt..

 

1. Riva färdigt lekstugan..

 

 

 

..för att ge plats åt sommarens odlingsbäddar och förhoppningsvis få lite material till projekt nr 2..

 

2. Att börja isolera och bygga på mitt blivande hönshus..

 

 

 

Snart så.. ;) <3

 
 
Lycke

Lycke

2 april 2013 15:21

härliga projekt som kommer! jag drömmer om altan...glasad och med lite värme typ orangeri, men det blir nog ett annat år :)

kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.se

 
Lena

Lena

2 april 2013 17:06

vad kul att du snart kan skaffa lite höns :)

http://lenahaga.blogg.se

 
x-handarbete-pyssel

x-handarbete-pyssel

2 april 2013 17:22

Åååh! Ja, nu längtar vi!!
Fast här har det faktiskt smält undan såpass av snön att jag igår kunde börja kratta min äng (hann inte slå allt förra året, så nu måste jag kratta bort det vissna så det inte blir en massa näring till jorden utan att det faktiskt kan bli en fin äng tillslut!)
Hade tänkte räfsa, men räfsan var fastfrusen... Har kommit in vatten i plåtskjulet där jag förvarat den. Hoppas på att hinna organisera om här denna säsongen, så det blir bättre ordning på förvaringen!
Jupp, sysslolös kommer man ju knappast att bli! :)

http://x-handarbete-pyssel.blogspot.com

 
Lena

Lena

2 april 2013 17:25

Vad skönt när snön sjunker undan! Kul med höns, har också planer..;)
Kram Lena

http://lenashagtorp.blogspot.com

 
Ingen bild

Caroline

2 april 2013 17:28

Oj så mycket snö ni har kvar,här är snön borta men kallt om nätterna.Om dagarna värmer solen,härligt !
det blir en fin odlingsplats,vad ska ni odla ?
Så mysigt med hönor :)
Vi har lite blandade sorter,till helgen ska vi får gröna & mörkbruna ägg som ska läggas i en "ruvmaskin".Sen blir det till att vänta tre veckor...Så spännande när äggen kläcks.de är ju så söta kycklingarna
Önskar Er en mysig kväll.Kramis

Suzana

2 april 2013 18:42

Vart bor ni då? =) Åhh va spännande, har du ingen blogg så man får se dom små liven när dom kläcks?

 
Ingen bild

Caroline

2 april 2013 18:46

Vi bor i Halland,ingen blogg,tyvärr

Suzana

2 april 2013 18:57

Haha ja då är ju ett studiebesök inte att tänka på heller..har tänkt besöka några andra hönsägare och få inspiration till mitt hönshus.. =)

 
Ingen bild

Caroline

2 april 2013 19:24

Hi hi det är väl lite långt ja,blir spännande att ditt "hönseribygge"

Suzana

2 april 2013 19:36

Ja tyvärr.. ;) Nepp nu dags att baka lite specialbeställt till helgens kalas..80st chokladbollar redan fixat..nu gluten och laktosfritt.. =)

 
Ingen bild

Caroline

2 april 2013 20:52

Ja,så kul med kalas,Du är verkligen duktig på baka,ett litet café skulle passa dig finfint.Kanske på Södran...Då får du ha de så mysigt med bakandet.Kramis

Suzana

2 april 2013 21:03

Säljer fikabröd på södran varje helg..men tyvärr finns inte där plats för ett cafe. Har bakat rulltårta och kokostoppar nu så dags att stoppa lilltrollet i säng. Kramis

 
Lena Nordin

Lena Nordin

2 april 2013 21:42

ÅH, jag inbillar mig att snön förflyttar sig några millimeter varje gång man önskar. Jag önskar åt dig också :) förstår verkligen vårlängtan!

http://lenanordin.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards