Direktlänk till inlägg 4 mars 2013

Pysslat och fyndat..

Av Suzana - 4 mars 2013 19:29

Hej igen..jodå jag lever..fattar bara inte vart tiden tar vägen..tycker inte att jag hinner med så himla mycket men ändå rusar dagarna bara förbi.. =/


Hur som helst tänkte jag nu visa lite av vad jag hunnit pyssla ihop på sistone.. =)


Några fler pixi väskor är gjorda..

 

 

 

..har klippt ut tyg till en hel bunt väskor och syr någon då och då när tillfälle ges..allt för att få ett varierande utbud.. ;)

 

Sen köpte jag på mig ett tiotal smånallar (ca.15-20cm höga) till grossistpris för ex antal år sedan och nu när dom dök upp i flytten så bestämde jag mig för att fixa till dom lite och sen sälja dom på södran..

När jag köpte dom var dom "nakna"..

 

 

 

..men med lite kläder blir dom ju supersöta..så nu pimpar jag en efter en utav dom.. <3

 

Vad tycker ni? Säljbara?

 

Hann även in en snabbis på erikshjälpen i lördags och kom ut med..

 

 

 

..en underbar gammal barnklänning..

 

 

 

..med superfint fågelmönster!

 

Planen är att jag tänker använda den som mönster och sy fler i samma modell..men lugn..jag kommer inte sätta saxen eller sprättnålen i denna skönhet..nej jag skall försöka krångla och rita utav den efter bästa förmåga..

 

Håll tummarna att jag lyckas..tror nämnligen att min goa lilla systerdotter skulle bli helt bedårande i denna klänningsmodell.. ;)

 
 
Linda

Linda

4 mars 2013 20:15

Vilken supersöt klänning och den är noog inte så svår att rita av även om du inte sprättar isär den.
Nallarna är absolut säljbara, de blev kanonfina. =)

http://www.mirell-mirell.blogspot.se

 
x-handarbete-pyssel

x-handarbete-pyssel

4 mars 2013 20:27

Ååh! Så söta nallarna blev! Absolut säljbara!!

Tack för brevet som låg i huset och väntade på mig! Först ikväll hade jag ro att läsa det. Trevlig kvällsläsning!

Åh, nu kommer dottern igång här... "Det heter MÄNniskor, det borde heta Kvinniskor...!! Men det gör inget för vi har en egen dag, internationella kvinnodagen" :-)
Ja, det går en hel del tankar och funderingar genom hennes huvud...!!

Ha det fint!
Kram!

http://x-handarbete-pyssel.blogspot.com

 
Ingen bild

Åsa.Li

4 mars 2013 21:23

Nallarna är säljbara! Roligt jobb att skapa en egen personlighet till dem:-)

 
friskapande.blogspot.se

friskapande.blogspot.se

4 mars 2013 21:44

Nallarna är absolut säljbara! Jättesöta!

http://friskapande.blogspot.se

 
Lena

Lena

4 mars 2013 22:15

Så söta nallarna blev :)

http://lenahaga.blogg.se

Suzana

6 mars 2013 20:24

Tack gumman! =)

 
Lena

Lena

4 mars 2013 22:50

Söta nallar! Bra modell på klänning. Den kommer du att lyckas med!!!
Kram

http://lenashagtorp.blogspot.com

 
Ingen bild

Metronyx

5 mars 2013 08:15

klänningen var super! bra att du kan avhålla dig från slakt ha,ha. jag tror åxå Stella blir en riktig sessa i den. fast som du säger bra att hitta något där man kan använda det som mönstermall. har jag sagt att jag ska bli faster igen? Jimmy och hans Dannie ska få en lillebror till sin lilla Melina.

Suzana

5 mars 2013 16:09

Åhh va skoj gumman..när är det dags? =)
Mmm nu skall jag bara krångla ut ett mönster så skall jag testa att sy lilltösen en eller två klänningar sen.. ;)

 
Ingen bild

marit

5 mars 2013 10:44

supersöta blir nallarna med kläder! och klänningen, ser framemot att se dina....

Suzana

5 mars 2013 16:06

Tack! =) Skall nu bara försöka få till ett bra mönster.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards