Alla inlägg den 3 september 2012

Av Suzana - 3 september 2012 19:40

Pust..mycket nu..äppelringar ligger på tork i torkapparaten..äppelpaj i ugnen..hallonsylt och krusbärssylt är kokt..tvätten är klar och på G in i garderober och annan förvaring..blev ingen tur till skogen idag..diskat ett par ggr..pust och host host..rethostan är envis..dricker lite honungste..snart krypa upp i soffhörnan..äta lite paj..slötitta lite på tv..kolla till äppelringarna innan John Blund knackar på mitt fönster.. <3


Vad har ni gjort idag?

 

 

 

   

Av Suzana - 3 september 2012 12:34

Vaknade imorse med halsont, rethosta och dundrade huvudvärk..men envis som jag är så stoppade jag i mig ett par alvedon och lite hostdämpande..klädde mig och lilltrollet..fyllde upp barnvagnen med hinkar, burkar och kassar..satte gossen på sin cykel och sen bar det iväg till dagis..


När gossen var installerad på dagis efter lite gråt..värsta jag vet att lämna gråtande barn på dagis men vet ju att det går över relativt snabbt bara mamma/pappa har gått..så tog jag vagn och packning och travade iväg till min goa systeryster L med familj..hade blivit lovad att plocka det jag ville i deras trädgård då det annars bara skulle förfaras då dom ändå inte har tid att ta hand om allt..


Plockade en kasse äpplen (..som skall få bli torkade äppelringar..)..ca en liter hallon (..skall strax rensa och koka lite sylt..)..

 

 

 

..ca 3liter gula krusbär..

 

 

 

..som jag inte riktigt vet vad jag skall göra för smarrigt med ännu..

 

Fick också med mig tre jättestora fina lavendelplantor som syster annars skulle kasta (..hon "orkar" inte övervintra dom..)..så nu har jag planterat två utav dessa vid huset och en står här hemma på balkongen i väntan på att flytta hem till denna goa tjej med bloggen Ekotankar .. =)

 

Jag skall få ett gäng pallkragar utav denna goa tjej sen också (..tjänster och gentjänster..) som jag skall plantera min blivande köksträdgård vid huset i bara jag rivit vår skruttiga lekstuga som nu liksom "står ivägen"..skall riva den "försiktigt" och hoppas på att kunna återanvända en hel del virke till mitt kommande bygga hönshus bygge..

Letar min kofot fibrilt..vill ju komma igång med detta också.. =D

 

Kanske skulle ta och krya på mig innan jag kör igång med någon utav dessa projekt..men men vi får se om jag "orkar" vänta eller om jag kör på..

 

Strax ner till tvättstugan och hänga tvätt..klart jag har den också en dag som denna..men men..sen rensa hallon och koka lite sylt innan gossen slutar dagis kl.14

 

Men innan jag springer ner så måste jag ju bara få visa resultatet utav min invigning av min "torkis"..

 

Tada..en burk med perfekt torkade blåbär..

 

 

 

Har fått blodad tand så mer blåbär kommer att få följa med hem ifrån skogen.. ;) hihi..

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards