Direktlänk till inlägg 11 juni 2012

Men då..

Av Suzana - 11 juni 2012 08:17

Men då..nu är det ju nästan en halv evighet sedan jag bloggade igen..tiden bara rusar iväg och jag tycker inte jag hinner åstakomma något vettigt alls..

Men ja ja här kommer en i alla fall en uppdatering på lite vad som hänt här på sistone..


I torsdags satte jag mig på bussen och for ner till goa Marina i Bollnäs för en liten pysseljunta..eller ja blev väl inte sååå mycket pysslat (hann pyssla ihop ett armband till en utav fröknarna S´s sommargåva..)..men dessto mer trevligt babbel och mys i hennes ljuvliga trädgård.. ;) hihi..


Passade på att "rensa" lite i hennes trädgård också..allt för att jag skulle få med mig lite hallonplant hem..dom huserar nu i en utav mina gamla plåtburkar..skoj och med lite tur kanske det blir ett bär eller två i år.. =)


Tack för en jätte trevlig dag gumman!! <3



Älsklingen och lillplutten kom och hämtade mig på eftermiddagen och jag for hem och fixade med mat, handlade, planterade hallonen och bakade en massa vaniljbullar och kärleksmums till morgondagen på södran, mm, mm..

Sysslolös behöver man aldrig vara.. =)


Fredag och lördag spenderades i vanlig ordning uppe på södran..hyfsad försäljning och många trevliga människor..fick färdig fröknarnas sommargåvor också..skönt..nu hoppas jag bara att dom skall gilla dom..är lite "rädd" att dom skall tycka att mina skapelser är bara skräp..men men..

Det blev i alla fall en lyckad helg med andra ord..<3


Fortsätter förvånas av människors givmildhet..som bla annat att en go tjej som håller på att städa ut efter sin mor dök upp i ateeljen med två lådor sprängfylld utav textiler i lördags..som ni förstår rena rama julafton för mig..jag blir så himla glad att människor tänker på mig istället för att kasta bort saker och ting..

Återbruk in i det sista is the shit!!<3


Sen fick jag en hel bunt kaktusbebisar ifrån min goa vännina L också..så idag har jag roat mig med att få ner dom flesta utav dom i jord..tack gogumman! <3


 


Söndagen spenderade vi mest i lugn och ro..blev en fika och lektripp till öjeparken där vi också mötte upp goa L med barn..



Älsklingen och lilltrollet in action.. =) 


 


   


..innan vi for till huset och lekte lite med gräsklipparen, drog en del ogräs och lyfte fram vår stora grilltunna vilket resultrerade i att det blev regn senare på kvällen när vi tänkt grilla, så vi grillade köttet i ugnen och åt i lugn och ro inomhus istället.. =D hihi..


Nej ni gott folk..nu måste jag springa ner till tvättstugan igen.. =)

 
 
creando

creando

11 juni 2012 16:28

Låter som verkligt härliga dagar! Och vilken cool tunna du har planterat hallonet i :)

Kramar Kicki

http://creando-kicki.blogspot.com

 
lena

lena

11 juni 2012 17:43

Tänk om folk oftare tänkte på sina medmänniskor runt ikring och gav bort saker istället för att slänga... tänk vad sopberget skule minska då :)

http://lenahaga.blogg.se

 
Handarbete/pyssel

Handarbete/pyssel

11 juni 2012 17:59

Ja, tiden den går! Ibland blir det mer bloggat, ibland mindre.
Själv är jag i period mindre just nu!
Fast alster finns det att visa upp. Ska försöka få till ett inlägg imorgon! Två stycken babykoftor är färdiga och påväg att levereras. Den ena till systersonen och den andra ska säljas som present till ett barnbarnsbarn :)
Nu är jag igång med en barntröja. Till vem är lite osäkert, beroende på hur stor den blir...
Visst är det härligt att det finns så många snälla människor i vår värld! Jag ska strax iväg och hämta stolar som en fotbollspappa frågade mig om jag ville ha till butiken. :)
Vilken toppenidé det där med flugskyddet! Inte omöjligt att jag också gör ett sånt frampå. :)
Ha det gott vännen!
KRAM!

http://x-handarbete-pyssel.blogspot.com

 
Ingen bild

marina

11 juni 2012 21:39

Tack själv för supertrevligt sällskap!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards