Alla inlägg under mars 2010

Av Suzana - 19 mars 2010 16:39

Idag invigdes buspalatset i Bollnäs och vi var där redan vid öppning..inte så mycket folk som vi var rädd för så det var skönt!

 

  


Minstingen tyckte det var superkul och oblyg som han är så lekte han igång på stuts bara vi kom in..

    

Kommer bli fler trippar dit..70kr för barn under 3år och föräldrarna går in gratis!

Svårt att få gossen därifrån men tror att han tyckte det var riktigt skönt att pusta ut i bilen sen..han somnade i alla fall rätt snart efter att vi varit och ätit en bit.. =)

  

Av Suzana - 19 mars 2010 16:11

Hittade en utmaning hos Gallerry som verkade lite skoj..testa du med.. =)


Regler: Alla svar måste börja med första bokstaven i ditt namn, och alla svar måste vara riktiga, alltså inga påhittade ord.

1. Vad heter du: Suzana men kallas Sanna

2. Ett ord på fyra bokstäver: Sant
3. Ett flicknamn: Sara
4. Ett pojknamn: Sammy
5. Yrke: Snickare
6. Färg: Syrenlila 

7. Klädesplagg: Sari 
8. Mat: Spagetti med köttfärssås
9. Sak i badrummet: Shampo
10. Stad: Stockholm
11. Orsak att vara sen: Stuka foten 
12. Något man skriker: Stanna!
13. Film: Sagan om ringen
14. Något man dricker: Saft
    
15. Band: Status quo
16. Djur: Svan
17. Gatunamn: Strömbrogatan (där bor svägerskan..)
18. Bil: Saab
  
19. Sång: Sov du lilla videung
 

Den som vill får haka på utmaningen!

Av Suzana - 18 mars 2010 21:01

Idag har jag pysslat med ett litet påskpyssel

..inspirerad utav Vacker i brunt ..ett litet fågelbo (gjord utav lite ris från hängbjörkarna i trädgården..) med äggskal fylld med smörgåskrassefrön..nu är det bara att vänta på att det gror.. =)

 

  

Av Suzana - 18 mars 2010 14:38

Idag har jag och älsklingen varit till dietisten i Bollnäs med älsklingens äldsta son och då vi kom ner lite tidigare än beräknat så hann jag med en liten sväng in på röda korset också..vilken otur liksom.. ;) hehe..

Trots att jag fick springa igenom i rallyfart så trillade jag över en hel del fina saker..

Kolla in kudden som nu pryder nya soffan..

  

Färgerna är mycket finare i verkligheten..såå läcker! =)

 

Och lite nya tyger kan jag ju aldrig säga nej till..

Även här gör inte kameran färgerna rättvisa..men ni får kanske en liten aning om hur vackra dom är! =)  

 

Sen så har kaffekoppssamlingen ökat lite till också..

   

Mycket rosor.. =) 

 

Sen hittade jag lite till minstingen som han kan roa sig med..köper mycket hellre beg leksaker än nya..dom lessnar ju ändå såå fort.. =)

  

 

Dagens kalas gick på 85kr och jag är såå nöjd! =)

Av Suzana - 17 mars 2010 20:12

..har totalt glömt bort..ibland är man bara för vimsig.. =)

Jag måste ju få skvallra..jag var med i goa Jenny Bergvalls utlottning och hör och häpna jag vann!

Och vad vann jag då..jo denna underbara skapelse! En utav Jennys läckra tavlor.. =)

 

  

 

Så nu är det bara att vänta och se när den trillar ner i min postlåda.. =)

Av Suzana - 17 mars 2010 19:55

Usch känner mig allt annat än pigg ikväll..hoppas jag inte håller på att bli sjuk..det har jag absolut inte tid med..suck..

Seg, värk i hela kroppen och fruktansvärt trött..glad att minstingen somnade tidigt..

 

Nej nu tror jag att jag skall krypa upp i soffhörnan med en kopp te, filt och bara slappna av..

 

  

Liten novemberkaktus (den heter så eller..) flyttade "in i" Kalle idag.. =)


Av Suzana - 17 mars 2010 13:27

Har hunnit en snabbvända in på erikshjälpen idag också..letade egentligen efter en liten möbel att "fixa ordning" i pysselkursens anda (Online pysselkursen som bla. Sagoliktpysslar och Persilja håller i..)..men kom ut med lite annat smått och gott.. =)

Bla. denna ful läckra spargris, lite kitsch som jag bara inte kunde låta bli att släpa hem..så typiskt mig..hehe..

 

Och världens sötaste lilla docka..

 

  


Hmm har för mig att dockan heter något särskilt men nu står det helt still i skallen..någon som vet? =) 

  

Hur som helst kommer den trivas förträffligt i min leksakssamling.. =)

 

Dessa "väggkrokar" tänkte jag skulle bli snygg med någon rolig färg och se få jobba som ampelkrokar i något fönster.. =)

  

 

En lyckad fynddag för hela 35kr.. =)

Av Suzana - 17 mars 2010 13:23

Idag kom då äntligen min beställning ifrån superkreativa Jag Blommar  och jag är bara sååå nöjd med min "arvtagerska".. =)

Se och njut!

Är den inte bara såå läcker =)

 

  

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards