Direktlänk till inlägg 18 september 2009

Heldag med syster yster

Av Suzana - 18 september 2009 19:52

Idag har jag och syster Stina varit ute på galej..vi skaffade barnvakt (eller ja jag skaffa barnvakt och syster lämnade lillgossen på dagis..) och tog bilen och styrde kosan mot Söderhamn..Skönt att komma hemifrån lite och vara barnfri..vi poppade musik i bilen och sjöng för full hals..skönt att kunna släppa lös och vara lite småtokig och då är min älskade syster det perfekta sällskapet =) hihi..

Vi började med att svänga in till variant (ett litet köpcenter som ligger i en liten by på vägen till s-hamn..), där handlade jag en del kläder till barnen (fleecetröja och mössa till älsklingens äldsta son, en varsin tröja till mina minsta gossar + att minstingen fick 3 par långkallingar..)..

Efter det styrde vi mot s-hamn igen..väl där så besökte vi ett rätt stort loppis där jag handlade en hel del..det mesta skall pysslas om eller säljas dock..

Men en sak köpte jag till mig själv..en underbar marionettdocka som jag bara inte kunde motstå..är det inte bara för läcker?? Bötade 50kr för denna.. =)

Efter det så hamnade vi på ÖB och Coop..blev en del pysselsaker men mest nyttosaker inne på ÖB, om man nu kallar ostbågar och chips för nyttosaker..men ja ja dom slank med dom också.. =) hehe..

På Coop hittade jag nya matdosor åt älsklingen och denna underbara djuptallrik, 9.90kr/st så jag köpte mig 6st..bara älskar dom..turkosa och vita prickar..kan det bli mycket bättre? =)

Sen raka vägen hem..

Väl hemma kastade jag in alla prylar och hann prata med älsklingen lite, pussas och så innan han och min näst äldsta och hans äldsta son + mitt ex pappa till näst äldsta satte sig i bilen och körde iväg till Leksand för att se hockey..så ikväll är jag hockey änka.. hihi..

  

  

  

 
 
Viktoria

Viktoria

19 september 2009 00:50

Hejsan!

Jag har köpt dina vykort nu! Det hörde till ett kuvert till varje vykort också men jag tog bort dom, för jag annars fick dom inte plats i det kuvert jag hade hemma.

Det var bara helt vanliga vita kuvert... och som jag fattade skulle du ha dom på väggen ändå och då behövs ju inga kuvert.

Jag hoppas det var okej med dig :)

Ha en trevlig helg!

Kramaaar Viktoria

http://stjernfalls.blogg.se

 
susanne

susanne

19 september 2009 07:10

haloj.. ja gissa vem som mera har dessa skålar.. hm..
skrattar,,
Ja dom är jätte fina :)
kram

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Stina

Stina

19 september 2009 10:07

Vad kul att du gillar färgkombinationen på sockorna. :-) Själv är jag liiite trött på den, för jag har pysslat så mycket med de färgerna och vi har dem även här hemma. :-)

Hoppas du får en trevlig helg du med! :-)

http://www.sagoliktpysslar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards