Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Suzana - 20 maj 2011 22:34

Idag har det som vanligt varit full rulle här..började dagen med att pyssla upp ett utav våra mindre partytält på gården..fram med ett bord och dona lite..imorgon skall väggar på och mer skall pysslas..till vad kanske ni undrar..jo jag skall testa att ha ett gårdsloppis i sommar (testar i några veckor i stöten..vill ju inte sitta fast hela sommaren..).. =)

 

Har målat och donat på ett utav mina "hemliga" projekt..

 

Varit en snabbis (minstingen är ju fortfarande förkyld så..) med dom två yngsta sönerna på ett lite tivoli som är här över helgen..som sagt litet men för dom mindre barnen skoj ändå..blev till att åka lite karusell..käka sockervadd..köpa heliumballong..mm..

 

Efter tivoli och ett par andra ärenden så satte jag, älsklingen, minstingens och älsklingens äldsta oss i bilen och körde mot Kilafors där vi skulle "byta barn över helgen" med makens ex..

 

Vi hade bestämt oss för att spana efter loppisar efter vägen så jag var riktigt taggad..tyvärr blev jag besviken..inte ett enda öppnat loppis..förren vi nästan var framme vid "bytesplatsen"..då trillade vi helt plötsligt över två loppisar inom en km ifrån varandra..vilken LYCKA! =D

 

Det första var tokbilligt och jag fyndade en hel del..

 

  

 

4st fina örngott och ett påslakan för den nätta summan 30kr..

 

 

 

..ett par tygbitar 2kr för båda..

 

    

 

..3 rullar läcker hyllpapper 3kr för alla..

 

  

 

 ..2 fina plåt kakfat och en sockerskål för den nätta summan 25kr..

 

  

 

..en sjukt fin bricka för en 5:a..

 

 

 

..en handbok för gamla bettan..dyrast idag 75kr..

 

 

 

..såå söta retro träskor och en barn hätta..2kr..skall bli present till en söt liten tjej.. =)

 

    

 

 Loppis nr 2 var inte alls lika billigt men jag köpte i alla fall denna söta lilla gräddsnipa för en 20:a..

 

  ..ännu en bra fynddag om jag får säga det själv..

 

Har ni fyndat något denna helg? =)

 

Nu dax att krypa upp en liten stund i soffan och virka lite på ett tokprojekt som jag visar lite mer utav senare.. ;) hehe..

 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards