Alla inlägg den 11 april 2017

Av Suzana - 11 april 2017 10:40

Jag vet att det är rätt tyst här inne på bloggen numera...ja förutom mina förinställda spartips som jag försöker göra flera åt gången när ork och inspiration finns...men nu då mitt mående går upp och ner som en jojo så är det svårt att känna någon riktig blogglust...

 

Jag läser en del fortfarande även om det inte blivit så mycket sen jag kom hem från Örebro där jag plöjde igenom 2 1/2 bok...alla helt klart läsvärda och jag väntar otåligt på fortsättningen på två utav serierna...

 

       

 

Har varit till min rara syster yster och äntligen fått klart de fotöljer jag lovat henne att klä om mot att hon betalade min möbeltapetserar kurs förra året...

 

 

Självkritisk som jag är så är jag väl inte hundra nöjd men syster älskar dom så då får jag väl vara nöjd ändå då... <3

 

     

Och deras katt Stanley har redan bestämt att dessa är minnsan hans och ingen annans fotöljer <3

 

Vi har äntligen fått diagnos på vår yngsta son, ADD och högfungerande autism...jobbigt men skönt att det äntligen händer något...första dagen med medicinering på honom idag och jag skall snart iväg på en tre timmar lång föreläsning om ADHD...hur det nu skall gå när hjärnan känns som gröt och mina restless legs blir galen efter bara en kort bilfärd...jaja jag biter ihop och gör mitt bästa...

 

Har kommit en bit till med minstingens nya rum och han sover i alla fall där inne nu...ett litet litet steg åt rätt håll och han är nöjd med sin nya sänggavel som jag gjort i återbruksmaterial...

 

 

 

Detta gamla trasiga bord som svärdotters föräldrar skulle kasta, ett par knoppar från loppis för 15kr, ett drake för 10kr, ett bakstycke från ett trasig arkivskåp och färg, mm som jag redan hade hemma fick sätta "livet till"...

     

Blev inte så tokigt och det kanske passar Dragon Age temat sonen vill ha.

Har sett en massa inne på wish som skulle passa där inne, men då jag har en budget på typ noll så får jag skapa med det jag har...

Hittills har jag köpt färg för 99kr, tapeterna köpte jag för ett presentkort jag fått, knoppar och drake 25kr, ett skåp 150kr, resten utav rummets inredning har jag så långt hittat i mina gömmor, fått eller skapat själv...

Får bjuda på mer foton från rummet när jag kommit längre där inne...

Tur man har fantasi och tummen på rätt ställe.

 

Nej nu skall jag göra mig redo för avresa med min goa bonus pappa så ni får ha en fortsatt fin vecka alla fina bloggvänner <3

 

 

 

 

 

Av Suzana - 11 april 2017 08:00

Dags för ännu ett Veckan´s spartips och denna gång kan jag inte låta bli att inspireras utav vårens ankomst och tänkte därför tipsa om lite ätbart som du redan nu kan skörda gratis i naturen.

 

 

1. Först ut är Brännässlan som gör sig så superbra i bla den vårklassiskern nässelsoppa.

 

 

(Bildkälla: Google)

 

Växer lite överallt och oftast i mängder.

 

 

(Bildkälla: Google) 

Plocka dom späda skotten, torka dom eller förväll och frys in till framtida behov. Funkar kanon i alla recept där du annars brukar använda spenat.

 

2. På andra plats så kommer den gamla hederliga Kirskålen, även den är suvurän i alla recept där man vanligtvis använder spenat.

 

 

(Bildkälla: Google) 

 

3. Sist men inte minst tänkte jag presentera två växter som tex gör sig bra i sirap, nämligen Björk och Granskott.

 

 

(Bildkälla: Google)

 

Björksirap recept och många andra suvuräna tips på vad du kan göra med björk hittar du här.

 

 

(Bildkälla: Google)

 

Och recept på granskottsirap mm hittar du här.

 

 

(Bildkälla: Google)

 

OBS!!

Tänk på att det inte ingår i allemansrätten att tappa sav och plocka granskott, du måste ha markägarens tillstånd!!

 

Det finns naturligtvis mycket mer spännande att hitta i naturen vid den här årstiden, men detta var i alla fall mina topp fyra favoriter. =)

 

<3 Lycka till!! <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards