Direktlänk till inlägg 17 oktober 2016

Nej så f-n heller...

Av Suzana - 17 oktober 2016 11:44

Nej så f-n heller...jag tänker inte be om ursäkt för hur jag ser ut...blir så himla arg och sårad när människor i min omgivning...både såna jag känner och okända...kommenterar detta med övervikt...inte bara min utan även andras...


Du får väl sluta tröstäta... Man kan inte gå ner i vikt om man är lat inte motionerar, lika mycket som kommer in måste "förbrännas"... Hur kan människan tillåta sig själv att "förfalla så"...hur kan hen som också gjort samma viktop som dig vara så smal och inte du, den och den personen...ect...ect...

 

Sluta tröstäta??

Jag har en ätstörning som gör att jag har SVÅRT att äta...och nu även matallergier som gör att typ allt bara smakar f-n och jag tappar matlusten ännu mer...

Kämpar varje dag med att försöka äta frukost, lunch och middag...misslyckas tyvärr oftast och lever tyvärr mestadels på läsk...

Men jag ÄR medveten och det är min kamp och jag KÄMPAR och behöver inte höra idiotiska kommentarer för att må ÄNNU sämre!

 

Motionera??

Ja förutom att jag då har fibromyalgi och värk till tusan varje dag och lite andra kroppsliga problem som kommer med fibron, mm så har jag ingen bil och körkort utan skall jag ta mig någonstans så måste jag GÅ (ja eller cykla, men det är ingen favorit...)...

Och då jag verkligen KÄMPAR och vill röra mig så försöker jag få till minst 3-4km ren promenad per dag (går med stegmätare), men oftast blir det mycket mer och så räknar jag ju inte in allt spring hemma, mm heller...

Jag bowlar en gång i veckan och planerar att börja med yoga en gång i veckan...

För jag är INTE LAT och vill röra mig mer än kroppen tillåter! 

 

Förfalla??

Jag är då f-n inte ful på något vis...

 

 

...trött och sliten JA, men det är enbart för att jag KÄMPAR SKITEN UR MIG DAGLIGEN!?!

Jag ler och ser glad ut, men på insidan gör det så ont, ont, ONT och jag är så grymt trött!!

Biter ihop och försöker orka med det som känns viktigast för dagen.

 

Och vad det gäller min Viktop så är det ju med den som det är med allt annat i livet, för en del lyckas det jättebra och för andra mindre bra. 

 

Så Nej f-n heller...

Uttala dig ALDRIG nervärderade om andra personer innan du har alla fakta!!

Jag blir så förbannad, arg och sårad...

 

 

 
 
Lena

Lena

17 oktober 2016 13:06

håller med dej ...folk dömer så fort.

http://lenahaga.blogg.se

 
Annie

Annie

17 oktober 2016 14:56

Men du är ju jättefin vännen :) vad roligt att se bild på dig<3
Alltså människor kan vara så elaka, jag förstår inte ..
Vad spelar det för roll och vad angår det dem? ..

Vet du vad? du är fin som du är och folk som vill klanka ner på andra, kan hitta vilka "anledningar" som helst ..
Jag har själv fått höra tidigare, att jag är för smal .. ja herregud-det ska väl dem strunta i hur jag ser ut ..

Sv: Det var ingen snäll "vän", vet inte vad personen sa, men du vart ju sårad och det räcker.
Du är värd bättre<3

Styrkekram :)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gunilla

17 oktober 2016 17:02

Hejsan. Har precis fått en frusen axel för andra gången. Enda fördelen är att nu så kan jag inte få det igen. Har värk hela tiden och omöjligt att sova, sist tog det två år innan det var över. Nu kan jag förstå er som har kronisk värk, ni måste ha ett litet helvete. Kämpa på.

Suzana

17 oktober 2016 17:27

Tack

 
Annie

Annie

17 oktober 2016 19:58

Sv: Förstår dig ..
Såklart du är älskad ;)<3

Och du är verkligen inte lat .. du gör ju så mycket trots dina smärtor!
Trist när vissa inte fattar hur pass mycket man kämpar .. när man lever med smärta.

Kramar till dig!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Fröken Odört

Fröken Odört

18 oktober 2016 00:36

Jag är mer fyllig än du och har råkat ut för liknande kommentarer. Vet du vad jag gör? Jag klappar de medkännande på axeln med en medlidande min och säger " Jag kommer kunna gå ner i vikt när jag blir frisk, men du kommer aldrig kunna öka din IQ".
Den tar skruv, garanterat. ;-)

http://froken-odorts-torparliv.bloggplatsen.se

 
Fröken Odört

Fröken Odört

18 oktober 2016 01:01

Gunilla, sätt på dig en äkta päls (köp en begagnad och klipp av ärmarna så du har en väst) päls är ett fantastiskt material på den fysiska problemfronten. Jag gav min rörelsehindrade mor en minkstola som jag ärvde, den hjälper henne oerhört.

http://froken-odorts-torparliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards