Alla inlägg den 29 september 2016

Av Suzana - 29 september 2016 16:02

<3 En fin blåsdag som Nalle Puh en gång sa önskar jag er alla!! <3

 

 

 

Även om jag nu själv gruvar mig för att ge mig ut i regn och blåst snart för att ta mig till bowlingen...men det är bara att bita ihop och se glad ut... =)

 

Gå dit i tid så att jag hinner dricka lite te, torka och få upp värmen igen innan match kanske kan vara en bra ide...hm japp äppelkaks bakningen får vänta tills jag kommer hem...

Av Suzana - 29 september 2016 12:50

Trots att man är trött och sliten så kan jag ju inte bara sitta och rulla tummarna...

Så igår efter att jag fått napp på en fb annons så tog jag en promenad till barnängen (ett bostadsområde dryga 1km hemifrån oss sett...) och plockade hem ca 3liter plommon som jag nu har kokat en massa smarrig marmelad utav. Blev riktigt gott med en gnutta vaniljsmak <3

 

 

Fann även strax över ett halvt kilo med tomater ute i växthuset...så passade på att koka lite mer utav "Farmors inlagda tomater" också...

<3 Perfekt med småburkar, kanon som gå bort presenter och några kommer säkert att hamna i några utav julens "gottekorgar"... <3

 

Bakade ett gäng med banankakor till ett kommande projekt...

 

 

 

...som jag hoppas skall finansera vår kommande resa ner till Örebro så jag kan leverera blivande barnbarnets vagga som jag fixar med, babykläder, blöjor, presenter till bonus barnbarnet, mm...

 

Kommer mer om projektet senare...

 

     

 

...men den nyfikne hittar en ledtråd i dom mindre klickbara bilderna... ;)

 

Idag har jag så långt trotsat vädrets makter och plockat ett par kassar äpplen hemma hos syster yster, den ena levererade jag till min söta väninna P med bloggen ekotankar och fick ett fin pelargon som tack. =)

<3 Tack än en gång gumman! <3

 

Den andra kassen skall jag göra ett gäng äppelpajer på tror jag, smarrigt att ha i frysen i vinter.

MUMS!!

 

Nej nu måste jag baka ett par äppelkakor att slänga i frysen inför det kommande projektet och ladda inför kvällens bowlingmatch med korplaget...

 

<3 Så jag önskar er alla en fortsatt fin torsdag <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards