Alla inlägg den 27 september 2016

Av Suzana - 27 september 2016 23:31

Fick inte med mig enbart en massa nyttig kunskap ifrån Växhuset...fick även med mig ett spännande recept som jag bestämde mig för att testa och köpte därför även med mig en jättestor squash hem...

 

 

       

 

Smaken påminnde om Frödinge ostkaka, inte allt för illa alltså...

 

...även om inget kan slå äkta hälsinge ostkaka... ;)

Av Suzana - 27 september 2016 22:47

Ännu en spännande kurshelg har passerat och jag är glad att jag var envis och tog mig dit trots värk, trötthet och feber...

Förutom allt spännande vi fick lära oss och prova på vid Tjärnvik gård så gjorde vi en heldags studiebesök vi Växhuset strax utanför Mohed...grymt lärorik och intressant...

 

Varning för bildbombning!! ;)

 

Växhuset

 

       

 

   

 

       

 

(köpte med mig lite smått och gott...) 

 

Övriga kursbilder från Tjärnvik gård...

 

...och Philip och Saras privata odlingar...

 

     

...som vi också fick äran att besöka... =)

 

 

Tillbaka vid Tjärnvik gård visade Sara oss hur man planterar fruktträd på bästa vis...

 

   

...och Philip hur man beskär äppelträden... =)

 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards