Alla inlägg den 18 september 2016

Av Suzana - 18 september 2016 12:31

Igår tog jag och min vän Lars en riktigt trevlig dagsutflykt...

 

Huvudmålet för dagen var Skördefest i Vågbro strax utanför Söderhamn... 

...på Tjärnvik Gård (som för övrigt är samma gård där min kurs håller till...)...

 

       

 

Det var riktigt skoj!

Köpte suvuränt smarriga falafel wraps, äppelmaränger och plommondricka...MUMS!! Köpte även hem tomater (skall göra mer utav farmors supergoda inlagda tomater...) och en plommon och chili marmelad som jag inte hunnit testa ännu...

Kikade runt bland alla odlingar, växthus, bikupor, mm...visade även Lars Anders (kursledaren) atelje, vart jag bor under kursen och så tog vi en runda efter skogsstigen vid gården (resultrerade i en rågad liter utav gula kantareller)...osv...

 

På vägen så passade vi även på att besöka Knagga marknad i Alfta, erikshjälpen i Bollnäs, div loppisar, gårdsbutiker, hönseri, mm.

<3 En riktigt givande och trevlig dagstur med andra ord <3

 

Hur har er lördag sett ut? =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards