Alla inlägg den 15 september 2016

Av Suzana - 15 september 2016 17:32

Det är verkligen en sann rikedom att gå ut i trädgården och plocka in lite smått och gott till kvällsmaten...och nästa år blir mina odlingar ännu större...har ju hittills lagt till ett gäng nya odlings varje år så om några år så finns det väl ingen gräsmatta kvar att klippa...då skulle maken bli bra glad... =) haha...

 

Åh längtar redan tills nästa odlingssäsong! Skall bli så skoj!! <3

 

 

 

Fler som planerar inför nästa odlingsår? =)

Av Suzana - 15 september 2016 15:29

Igår firade jag som några utav er redan vet min 45års dag...

Orkade inte med något större kalas...kanske inte så ovanligt för er andra, men jag är van att slå på stort...det blev bara jag, maken, minstingen, näst yngsta och näst äldsta sonen med flickvän...helt lagom för att rymmas vid köksbordet med andra ord... =)

 

Hade inte förberett något fika så igår slängde jag ihop en dubbelsats vaniljbullar (Bullar är förresten lite utav hårdvaluta har jag märkt så en påse bytte jag idag emot en hemost bit och två påsar skall jag snart promenera iväg till min rara bulltokiga syster yster med, hon fyller nämligen år idag...den finaste "födelsedagspresenten" en 7åring kan få...en lillasyster <3 som får plats i docksängen och allt...;)...), en äppelkaka och en marängtårta.

 

Fikat uppskattades och jag fick en massa fina presenter!

 

 


Böcker i mängder, götta, en vacker blå vas, ett sött armband, blommor och ett par keramik ljusstakar <3

 

 

(smartaste sättet att få det man önskar sig är att köpa sina egna presenter från maken, dessa köpte jag bla under kurshelgen från kursledarens fru som är en begåvad keramiker...;)...)

 

     

 

<3 En kanon födelsedag med andra ord <3

 

Men idag är det ingen bra dag, har kört för hårt med min kropp ett bra tag nu och det straffar sig...

Men jag är snart på banan igen...

 

 


Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards