Alla inlägg den 7 september 2016

Av Suzana - 7 september 2016 17:59

Igår for jag, Lars och Petra till Långhed strax utanför Alfta för att lyssna på ett föredrag utav Johannes Wätterbäck som också går under namnet Farbror Grön ute på olika sociala medier, som bla en blogg, facebook sida, mm...

 

Föredraget var riktigt intressant och inspirerande, jag fick ett antal tips som jag ser fram emot att testa och då jag även köpte boken "Alla gröna fingrar" som bla Johannes skrivit så kan jag tänka mig att tipsen blir fler och fler... =)

 

 

(Inträdet till föreläsningen var 75kr och då blev man i samma veva medlem i "Voxnadalens hemträdgårdsförening"...trevligt trevligt...skall bara försöka komma ihåg att maila min adress, mm till dom...)

 

Om ni får chansen att lyssna till något utav Farbror Gröns föredrag så rekomenderar jag verkligen att ni gör det...han är en rolig och lättsam kille med mycket kunskap...

Och inte nog med det, han var generös och bjöd på smakprov utav sina syrade såser och på vägen ut kunde den som ville adoptera en "hemlös" kålplanta... <3

 

   

 

Min kålplanta kommer förhoppningsvis trivas i sitt nya hem tillsammans med tagetes, ringblommor och palsternacka...

 

 

 

Hur har er vecka sett ut så långt? =)

 

Här fortskrider skördearbetet och jag har gjort bla inlagda tomater efter min rara farmors recept...


...tror att dessa skall få vara med som en del utav min "hemläxa" från odlingskursen jag går nu...

Kan bli bra, måste bara klura ut ett par detaljer först.

 

Äpplen och zuccini får vi i massor så jag har fullt upp att ta hand om allt...   

...Johannes pratade om syltade zuccini´s, kanske vore något att testa?

 

Nepp nu skall jag slänga ihop en äppelpaj innan det är dags för förberedelse inför helgens marknad.

 

<3 Ha det gott så länge!! <3

 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards