Alla inlägg den 2 september 2016

Av Suzana - 2 september 2016 00:25

Äntligen har då min efterlängtade kurs startat...

 

..."småskalig ekologisk odling"...

 

En hel helg med intressanta ämnen, bra lärare och klassen verkar vara ett gäng trevliga prickar...det kan ju inte bli mycket bättre...ser verkligen fram emot detta studieår... =)

 

Har fått en hel del att fundera på...olika projektarbeten i både odling och hållbar utveckling, att förädla och presentera en egen produkt från antingen trädgård eller skog, osv...

 

Börjar med att beta utav studielitteratur listan och spånar vidare på en del tankar och ideer...

 

Bara älskar Vågbrogård där kursen till största del håller till och det är även där jag bor under kurshelgerna i detta mysiga krypin som jag hyr utav vår lärare Anders...

 

 

 

Det blev många promenader i både trädgård och skog, plockade både blåbär och gula kantareller i skogen och lät mig inspireras utav alla frodiga odlingar... <3

 

           

 

Lärde mig en massa nytt denna helg bla namnet på ett nytt ogräs...

 

 

 

...nämnligen Pilört...

 

         

 

         

 

     

 

 

 

<3 Ursäkta bildbombningen <3

 

Nej nu dags att natta kudden och ladda för ännu en dag i loppisbutiken och på lördag är det dags för start för helgkurs i möbeltapetsering med rara syster yster...

 

Det är härligt att vara 40+ och få chansen att lära sig så mycket nytt!! ;)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards