Direktlänk till inlägg 21 augusti 2016

Marknad, ringblommor och julklappar...

Av Suzana - 21 augusti 2016 19:19

Igår trotsade jag och maken vädrets makter och stod på bonde marknad i Kilafors, vädret blev väl i alla fall hyfsat efter att vi fått oss en rejäl välkomst dusch...


 


Som tur var så hann vi alla fall få upp taket på marknadsståndet innan duschen kom... ;)


   

(detta marknadstånd har verkligen visat sig värt pengarna, ångrar inte en sekund att vi köpte det utav en utav makens arbetskamrater...)


Sålde hyfsat så nu har jag råd med bensin och har kanske lite matpengar nästa helg då jag äntligen börjar på min utbildning i "småbruk-ekologisk odling".

Hoppas nu bara att det skall lösa sig med sovplats där nere så jag slipper pendla nästan 20mil fram och tillbaka varje dag...

Håll gärna tummarna åt mig!! <3 


Idag har jag varit lite ledbruten efter gårdagen (fukt & blåst=värk & grym trötthet), men envis som jag är så har jag kört på ändå...är huvudet dumt får kroppen lida heter det ju...

Plockat ringblommor till blivande ringblomssalva (måste hitta en kurs i hur man gör salva nu också "bara"...), gjort beställning för mitt presentkort på CdOn (blev både julklappar, "bra att ha" saker och lite smått och gott till mig själv...), promenerat med maken (blev nästan 6km idag, har bestämt mig för att försöka gå minst 3km varje dag...), osv... 


   


Hur har er helg varit så här långt?


 
 
Annie

Annie

22 augusti 2016 10:23

Åh vad jag känner igen mig i det du skriver, om att köra på ..
min hjärna vill ju alltid så mycket .. den där dumma värken :/
Trist att sommaren tog slut så fort .. hoppas på lite värme igen :)

Vad bra att du gått 6 km, låter ju riktigt bra :)
Eloge till dig! :)

Jag försöker med gå varje dag, gillar promenaderna ;)

Sv: Vad roligt att du tycker det! Tack :)
Ja min "passion" för tecknandet o målandet har vaknat till liv igen :) *ler*

Hoppas du får en skaplig dag :) Och var rädd om dig ..

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Fröken Rödlök

Fröken Rödlök

22 augusti 2016 15:20

Jag stod också på marknad i helgen - sålde mina pärlplattealster.

Svar: Ja, det tycker jag du skall göra, att lägga pärlplattor är rogivande, roligt och toppen tidsfördriv och man kan göra massa olika roliga saker.

http://www.mizca.se

 
Fröken Rödlök

Fröken Rödlök

23 augusti 2016 20:13

Svar: Tack skall du ha =)

http://www.mizca.se

 
skogsnuvan

skogsnuvan

25 augusti 2016 09:31

Synd att du inte bor närmare men det är faktiskt inte alls svårt att göra salva av ringblommor. Om du går in på min mail anita.brehlin@spray.se och tar kontakt med mig så ska du få ett jättebra recept på hur man gör ringblomsalva och vad mer är Hur du gör av andra örter också. Klart att jag ska lära dig det för jag tycker att du är en härlig tjej och känns nära mitt hjärta.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Annie

Annie

25 augusti 2016 10:56

Sv: Nä vad tråkigt att höra ..

Man kan ju verkligen tycka att den som själv lever med värk ( även om det är mildare ) att den personen verkligen borde ha mer förståelse och empati!
Riktigt dåligt .. och dessutom beklaga sig för din son, urdåligt :/

Precis .. Fibromyalgi är ju individuellt och även olika som det mesta i livet! en del har lite ont och kan jobba och en del har mer smärtor .. Beror ju väldigt mycket på vad det är för jobb också!..

Är väldigt individuellt.

Hoppas du får en hyfsad dag :)

Varma kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

 
Annelie

Annelie

25 augusti 2016 17:59

Hej, hittade hit genom Annie´s blogg.
Jag läste din kommentar hos Annie,,,, helt otroligt hur vissa vuxna är. Är de verkligen SÅÅÅ fega så de inte törs ta saker "face to face".

Å som du säger,,, tur för henne,,, att hon fått en mild fibro-värk,,, hon kunde säkerligen få ta en massas olika grader på denna djävulska sjukdom,, så kanske hon tänkte om.
Förstår dig verkligen,, att du blir både ledsen och förbannad.

"Ställde du henne mot väggen" något..??

Ha det bäst.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards