Direktlänk till inlägg 18 augusti 2016

Två på samma dag...

Av Suzana - 18 augusti 2016 19:05

Men nu chockar jag väl ändå världen ordentligt...två blogginlägg på samma dag...inte illa pinkat... ;)


Har passat på att krypa upp i min soffhörna och vila en stund, min värk är inte att leka med idag...men jag hoppas att ett par värktabletter och lite vila skall ta udden utav det värsta så jag orkar lite till...

Hur som helst så tänkte jag att jag då lika gärna kunde försöka få till ännu ett blogginlägg idag...så sagt och gjort... =)


Passade på att plocka 1 1/2 liter hallon vid den gamla kolonilotten när jag ändå var ut i ärenden tidigare idag...


 


...och sen lika mycket svartvinbär här hemma i trädgården...



 


Så nu har jag kokat lite mer sylt och marmelad...


MUMS!!



 


Hallonsylt är favoriten på pannkaka här hemma så det går åt en hel del varje år, så risken är att jag måste plocka ännu mer... =)

<3 Svartvinbär blir godaste marmeladen <3



Måste även få berätta något riktigt skoj!!

Min rara svärdotter Malin nominerade mig till en Vardagshjälte tävling som cdon hade inne på fb med denna motivering:


"Suzana Pettersson Alexsson, min fästmans mor. Hon lever dagligen med smärta i kroppen men gör ändå
allt till 100%.
Vi har det lite bråkigt med ekonomin och vi väntar en bebis i november, bebis saker och mat har varit svårt att få tag i, men tack vare henne så har vi fått lite på bordet och ett underbart fint babynest (som hon sydde helt själv) , flaskor, nappar och lite bebis kläder.
Även hon har det knapert med ekonomin men ändå hjälper hon oss så gott hon kan med om en så medhjälplig person förut som ger sina sista kronor till sin sons familj. Så Suzana är definitivt hjälten i vardagen just nu, hon är en underbar person och jag är så otroligt tacksam att jag får dela mitt liv med fästmannens familj.
Jag skulle vilja ge henne lite att spendera på cdon, då hon också förtjänar att få saker.
För oss om vi skulle få present kort, så blir det till att köpa barnvagnen vi har ställt in oss på innan november
faller in."


Och vi VANN!!

Så nu får jag beställa för hela 2500kr inne på cdon!!

Min första tanke var att spendera pengarna på julklappar till barnen, men efter påtryckningar från vänner och familj så funderar jag på att lägga pengarna eller åtminstone största delen utav dom på mig själv och köpa sånt som jag önskar mig...som tex:


 

...en muurikka på ben...


 

...och en frostvakt till växthuset <3


Får fundera och önska mig en stund till... ;)


 
 
Lena

Lena

18 augusti 2016 19:45

GRATTIS 🌷

http://Lenahaga.blogg.se

 
Ingen bild

annica

19 augusti 2016 08:56

Jättestort Grattis, det är du verkligen värd. Kram Annica

Suzana

19 augusti 2016 19:48

Tack så mycket

 
Ingen bild

Gunilla

21 augusti 2016 13:22

Grattis till vinsten,det måste kännas skönt att bli uppskattad för det du gör.

Suzana

21 augusti 2016 17:02

Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards