Alla inlägg den 15 juli 2016

Av Suzana - 15 juli 2016 20:38

Dag två och ännu en supertrevlig festivaldag anklarad och jag längtar redan till imorgon...


(vissa saker ämnad "bara för barn" var liiite svårt att inte dras till... ;) ...) 


...idag har vi fått lära oss mer om hur det är att odla här uppe i norr (zon 6) utav Skattungebykursens odlingslärare Patrik Utterholm och gått på trädgårdvandrig vid Flurlundagård guidad utav rareTeo...


 


...bara älskar deras växthus "dome", så läcker konstruktion... <3


  


Festivalen erbjuder naturligtvis också på chansen att smaka på lite nytt som denna raw food äppelpaj... Supersmarrig!!

Det söta polska paret som serverade denna och många andra go´saker sålde även div naturliga hygienartiklar, mm...

Om ni är nyfiken finns dom bla på fb: Forest Alchemia och deras underbara trädhus som dom bor i finns bla att beskåda inne på deras blogg:

http://domnadrzewie.blogspot.se/  


Kika in vettja!! =)



Av Suzana - 15 juli 2016 00:15

Idag har då jag och min goa väninna Anna avverkat den första dagen på årets Inspirationsfestival i Skattungbyn...


 


...och då jag längtat och velat åka på denna festival i flera år så är mina förväntningar på topp och jag kan säga att så långt är jag då rakt inte besviken, utan ser fram emot ännu fler trevliga festivaldagar...


<3 Supermysig miljö och människor <3


     


Mycket spännande står på programmet...


 


...med många spännande föreläsningar...




...och uppträdanden...


     


Återkommer med vidare rapporter, nu dags att natta kudden så att jag orkar möta morgondagen.


<3 Natti Natti <3


 

(Ibland måste man få tillåta sig att vara lite galen...)        

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards