Alla inlägg den 4 juni 2016

Av Suzana - 4 juni 2016 18:06

Dags för mig att flytta?


Nejdå, men man skulle verkligen kunna tro det när man tittar ut i bilen just nu...


 


...men det är bara jag som börjat packa (otroligt nog skall jag in med ännu mer...) inför avfärd till Skattungbyn imorgon...Äntligen är det dags att komma iväg på min efterlängtade kurs i att bygga små hus på hjul! =)


Som jag längtat!! <3



 


I baksätet har jag hela 5 pappkassar med sånt som jag planerar att lämna in i bytesbutiken dom har i byn...

Så himla smart...inga pengar i omsättning, du lämnar bara det du inte längre behöver och plockar sen med dig det du själv söker...


Om nu någon tänker: Varför har människan packat med sig så himla mycket prylar, när hon bara skall vara borta i knappt en vecka!?!


Svaret är att jag skall bo i detta lilla söta hus på hjul...


(Foton från förra sommarens rundvandring) 


...och kommer bara att få en kokplatta insatt, inga sängkläder, hämta eget vatten, använda utedass, osv...

Så därför behöver jag verkligen ta med mig allt jag kan tänkas behöva använda och lite till för säkerhets skull...husgeråd, mat, toapapper, sängkläder, mat, vattendunk, kylbag, kläder, hygienartiklar, mm + pysselsaker, böcker, verktyg, mm för att hålla en sån rastlös människa som mig sysselsatt...


 


Lovar att fota så mycket jag bara kan och mer berätta om denna upplevelse sen när jag kommer hem! ;)


Och apropå upplevelser så fick jag vara med om något riktigt mysigt igår...


 


...Tess min vän Lars kissekatt fick nämnligen ungar då...

När bilden togs hade hon fött två ungar men det slutade med att hon fick sammanlagt fyra små söta pälsbollar <3


Tess och hennes ungar kommer man kunna gosa med uppe vid Mittjas vallen under juli månad, och varför inte passa på att ta en fika när man ändå är där?


Jag bakar för fullt för att ladda alla frysarna där uppe...jordgubbe och rabarber pajer är på G nu... =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards