Alla inlägg den 29 maj 2016

Av Suzana - 29 maj 2016 21:57

Idag har det ju varit morsdag och jag har som så många andra mammor blivit ordentligt firad <3


Började firandet med en biltur till Trönö där vi besökte Cecilia med Lilla Häbret...där fick jag köpa på mig lite plant...


 


...blev två tomatplant, två squach och två melon...


Därefter for vi hemåt och passade på att köra förbi Växbo och stanna till vid cafeét som öppnats i den gamla lanthandeln där, minns inte namnet på stället nu men har bloggat om det tidigare...


 


...supermysigt ställe, där mumsade vi oss lite utav den gudomligt goda glassen dom gör där...


MUMS!!


 


Väl tillbaka i byn svängde vi in vid kyrkogården och tände ett morsdags ljus på mormors grav, saknar henne så himla mycket... <3


Men det var inte nog med firandet här...

Nej det blev även en sväng in på ett tillfälligt loppis i Fullsborn strax utanför byn, där jag fyndade lite smått och gott...


     


...och en tur ut i skogen där vi samlade granskott...


 


...som skall bli olja till framtida salvor...


Väl hemma blev det sedan en del trädgårdsstök...


   


...och vi plockade bla en massa maskrosor som jag sen testade att koka maskrosmarmelad utav, skall bli spännande att smaka... =)


En morsdag helt i min smak!! =)


Hur har er morsdag varit?  



Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards