Alla inlägg den 12 april 2016

Av Suzana - 12 april 2016 15:41

Idag kunde jag då äntligen under min trädgårdsvandring få ihop tillräckligt med späda nässlor till en sats med nässelsoppa...


Mums!! <3


 


Få saker smakar så mycket vår för mig som denna soppa...


 


Snart kommer även kirskålen som det också går att göra mycket gott på...härligt!


Någon mer som älskar att ta tillvara på "ogräs"? ;)


Projekt skåprensning fortgår även den och idag blev den inget annat än en förhoppningsvis smarrig frukt och bärpaj som jag planerar att bjuda mina kursare på ikväll...


 


...under kvällens återbruks och pyssel cafe!


Bara att hålla tummarna att den är lika god som jag tror! ;)


Inga mjölk produkter är tillsatt utan istället är det äppelmos som binder ihop dom torra varorna, så pajen är ju hyfsat allergivänlig också : mjölk, ägg och gluten fri.

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards