Alla inlägg den 12 april 2015

Av Suzana - 12 april 2015 17:58

Vad gör man när virknålen går itu och man har ingen i reserv eller råd att köpa någon ny. Jo man får hitta på en fiffig lösning såklart!!


Man tager vad man haver som Kajsa Warg sa och denna gång tog jag en torr pinne, borrade ett litet hål, täljde och putsade lite innan jag limmade fast virknålens nya skaft...


  


...och tada...



 


...så hade jag fått till en lite udda orginell men fullt fungerande virknål...


Nöden är uppfinningarnas moder heter det väl eller...? =)

Av Suzana - 12 april 2015 14:45

Det har blivit en hel del filmtittande under min bloggfrånvaro då jag har (...och är till viss del även nu...) varit allt annat än pigg och kry, senast igår så blev det då ännu en filmkväll och jag och maken tittade på filmen...


PADDINGTON


 


En riktigt charmig och tokrolig film som jag verkligen rekommenderar alla som inte redan sett den att se.


Den får 5 utav 5 möjliga stjärnor utav mig. =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards