Alla inlägg den 9 april 2015

Av Suzana - 9 april 2015 19:08

Kom på att det var en halv evighet sedan jag visade upp några loppisfynd här på bloggen...

Inte för att jag handlar så himla mycket i huvud taget numera men något blir det ändå då och då när förälskelse slår till... <3


Som tex denna underbara jungfru Maria som numera huserar på mitt sängbord tillsammans med en "ringkatt" som jag också fyndat billigt och spraymålat...


 


Inne på lilla toaletten har jag dekorerat med ännu ett loppisfynd, en supersöt vas med fejk blommor (hittade i gratislåda)...


 


I helgen fick även dessa söta vaser följa med hem...min tanke är att dom kommer att vara perfekt till dom fina små buketter man brukar få utav barnen sommartid... <3


 


Lite annat som fått följa med hem är bla dessa...


     


...som inte riktigt funnit sin plats här hemma ännu...men tids nog så... =)


Har ni fyndat något på sistone?  

Av Suzana - 9 april 2015 12:00

     Har ju blivit en hel del pysslande under min bloggfrånvaro, inte bara med trådslöjd utan en massa annat också...


För att inspirera deltagarna på min och Emmas studiecirkel i återbrukshantverk så pysslade jag bla ihop dessa handledsvärmare...


 


...utav en gammal trasig yllehalsduk, loppis inhandlat virkgarn, fleece spill, mm...


Och en pekbok...


 


..utav div tygbitar, dekorband, mm...allt material inköpt på loppis eller fått.


Och inspirerad utav cirkeln så skapade jag en prinsses klänning till min rara systerdotters 3 års dag...


 


...mycket uppskattad även om go´tjejen inte riktigt hade tid att bli fotad när kalaset pågick för fullt en trappa ner... ;) <3


     

(loppisfyndad tubtopp, gammal gardin och dekorblommor) 


Annat återbrukat...


 


Gamla glasburkar, fyndade påskris hängen, färg, tapet, mm blir söta Påsk "ägg"...


 


En gammal plåtburk, en skåp knopp och ett gammalt spislock blev med lite färg, mm...


 


...en helt okej kakburk!


 





Skoj att julklapps väskorna jag sydde åt dom kommer till nytta också... =) 




Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards