Alla inlägg under december 2014

Av Suzana - 17 december 2014 11:01

Här julstökas det för fullt om dagarna..klappar pysslas ihop på löpande band, några är halvfärdiga så dom fotar jag inte nu, "gottekorgar" skall fyllas med massa gott som bla sylt och mos till familjens gamla ungkarl som inte är så hemma i köket och min ensamma goa mormor som inte längre syltar och saftar..


 


..har hemkokad senap på mogning i kylen, lingonglögg och lite annat på G också som jag hoppas skall uppskattas utav mottagarna. <3


Julgodis i alla dess skepnader skall ju också till när man skall bjuda på mycket gott och fira juldagarna med släkt och vänner.. 


 


Mycket på gång nu men slänger in något litet livstecken då och då. =)


<3 Hur går det med erat julstök? <3

Av Suzana - 14 december 2014 17:00

Nu är jag färdiga med julklapps väskorna till dom tre rara töserna i min bekantskapskrets, dom blev inte så tokiga för att vara mina första axelremsväskor tycker jag.


Hoppas nu bara att mottagarna blir lika nöjda <3


Allt material utom kardborrbandet jag använt till "låsning" har jag hittat i mina gömmor..


     


..lite pillrigt att få foder med liten innerficka på plats men det gick till slut. =)


   


<3 Hur går det med julklappstillverkningen för er andra då? <3 

Av Suzana - 11 december 2014 21:22

Nu är det full fart i tomteverkstan och jag pysslar julklappar för fulla muggar..


Idag har jag bla lagt sista hand vid ett Kizz pannband till min söta kusin vitamin som älskar Kizz...


 


..men inte trivs i vanlig mössa...


Har även påbörjat tre väskor som tre rara små töser i min bekantskapskrets skall få i julklapp utav mig..


 


..testar och bollar lite ideer med mig själv..och tror att jag fått en hyfsat bild utav hur jag skall få till dom så förhoppningsvis både jag och töserna blir nöjda. =)


Och då alla mina grytlappar här hemma tycks ha fått ben så slängde jag ihop en ny lite snabbt idag..


 


..utav div återbruksmaterial.


Hur går det med era julklappsbestyr? =)

Av Suzana - 6 december 2014 22:46

Här kommer ett utlottningstips där du kan vinna denna underbara ugglis!!


<3 Såå himla fin!! <3


 


Och vill ni inte tävla själv så håll gärna tummarna för mig!! ;)

Av Suzana - 6 december 2014 22:06

Jag har verkligen tur som har så många snälla givmilda människor omkring mig, i veckan dök goa A in med "lite" loppisprylar till mig..


 

..skall bli spännande att packa upp inför nästa helg nu när det lugnat ner sig lite..


<3 Tack än en gång go´gumman!! <3


Jag har idag suttit på den sista julmarknaden jag tänker sitta på i år..


Så här såg mitt bord ut på Långheds julmarknad, det var trevligt, mycket folk och försäljningen gick verkligen över förväntan..


 

..alla lotter sålde, nästan allt ätbart och några saker jag pysslat ihop..


Inga pixiväskor dock, jag som stressade på och sydde ett gäng igår då jag har haft slut ett tag nu..


 

..men nu har jag några färdiga i alla fall som jag kanske kan få sälja inne i loppis/atéeljen istället och det är ju inte heller så dumt. =)


Julklappstillverkningen går också framåt och ett par utav dessa halskragar skall två små fryslortar i familjen få och dom två "extra" kommer finnas till försäljning..


 


Hur har eran helg varit så långt?

Själv är jag helt "mosig" både psykiskt och fysiskt nu när jag slappnat utav efter sista marknaden och slipper fundera mer på den stressen.. ;)

Av Suzana - 3 december 2014 21:46

I måndags var jag och många med mig på en grymt intressant föreläsning som vår omställningsgrupp: Hållbart Ovanåker arrangerade tillsammans med nätverket Rättvis Alfta och Ovanåkers kommun.



Får ni tillfälle att gå och lyssna på föreläsarna Mats Olsson och Kristina Belfrage så rekommenderar jag varmt att ni gör det.


Och då jag just nu lider utav ide torka så har jag botaniserat lite inne på vårt biblioteket som om och om igen visat sig vara en riktig skattkammare och inte blev jag besviken den här gången heller.


Två böcker jag rekommenderar om ni inte redan läst dom.. ;)


 


Nu skall jag bara komma på vad jag skall göra med en del utav alla gamla dragkedjor jag fick "ärva" (..eller rättare sagt räddade ifrån sopdöden när min kära mor med syskon städade ut..) utav min goa mormor en gång i tiden..


 


..sugen på att testa att sy nessesärer men vet inte..


Några förslag? =) 

Av Suzana - 1 december 2014 22:37

Ikväll har jag roat mig med att baka stompa som är ett bröd som man gräddar i stekpannan istället för i ugn, har inte bakat sånt på år och dag så det var riktigt skoj. =)


 


   


 


Serverade det med div grönsaker, ägg och "tonfiskröra" ikväll.

MUMS!! <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards