Alla inlägg under juli 2014

Av Suzana - 18 juli 2014 23:42

Idag tog vi en liten tur ut i skogen igen..tyvärr verkar väder och vind ställt till det och dom flesta kantareller vi hittade var redan grymt dåliga..


 


..inget bra kantarell år i år, men jag är glad åt de lilla.. <3 

Av Suzana - 16 juli 2014 23:28

På väg hem från Leksand så blev det till att stanna vid några loppisar också..och jag kunde naturligtvis i vanlig ordning inte låta bli att fynda lite..


Blev bla stört kär i dessa underbara bokstöd för 20kr styck..



..även denna fulsöta lilla geisa fick mitt hjärta att smälta..5kr.. <3


 


Ett lite Deco troll för en femma som jag troligtvis kommer att sälja vidare.


   


Ännu en fågeltavla till samligen 5kr..



 


..och sist men inte minst lite nytt tyg till mina pixiväskor..35kr.. =)


   


Har ni fyndat något på sistone?? =) 

Av Suzana - 16 juli 2014 23:16

Idag har vi då avklarat årets första besök till Leksand sommarland (blir två besök då de minsta barnen inte går ihop så bra så bestämde vi oss för att göra ett par besök dit med ett barn i taget så att dom verkligen får positivt utbyte av dagen..)..först ut blev minstingen..


Han verkar mer än nöjd med sin dag.. <3


 


     


Besök nr 2 blir väl någon dag nästa vecka.. ;)   

Av Suzana - 16 juli 2014 23:08

Ett måste för mig och min familj är att varje sommar göra så många besök vi bara kan till Mittjas vallen som ligger några km utanför byn..


Dom håller ju tyvärr bara öppet en månad varje sommar..


 


   


 


<3 Så vackert och mysigt <3



Av Suzana - 15 juli 2014 02:20

Fick denna toppenfina taklampa utav svågern och hans tjej som tack för hjälpen med bla kattvakteri..det visade sig att den är designad utav PO Ström och värd omkring tusen lappen..


 

(Extremt skitig på fotot, men men..)


Skitskoj! Ibland så har man riktigt tur!! =) 

Av Suzana - 14 juli 2014 01:30

I helgen har jag och min väninna Kicki varit i farten igen..vi satte oss i bilen på fredag eftermiddag och styrde kosan mot hennes sommarstuga..så mysigt där.. <3


Lördagen spenderade vi mest i Hamra där vi stod på marknad mellan kl.12-16 och sen efter det tog vi en sväng ner till Orsa och stannade till på div loppisar efter vägen..


 


Foton på mina loppisfynd kommer senare..köpte en del som skall säljas vidare (bla div dvd-filmer och "loppislådor" med allt mellan himmel och jord i..), men de saker jag köpt åt mig själv kan jag i alla fall visa upp.. =)


Söndagen spenderade vi i stugan där vi pysslade, softade, promenerade i skog och mark, pratade massa skit och hade det allmänt trevligt.. <3


 


<3 Goa Balder bus var självklart med han också <3



 


Hjortron är på G..men tror inte det blir något riktigt hjortron år i år..tyvärr.. =/



     


Och idag måndag styrde vi då mot byn igen..med div stopp vid dom loppisar vi hittade efter vägen så klart.. ;) 


En toppenhelg med andra ord!


Hur har er helg varit? =)


Av Suzana - 9 juli 2014 21:35

Måste bara få skvallra..


Rabarbersirap på vaniljglass är..


 


..är SJUKT GOTT!! ;)


Recept


Koka 250g rabarber (bitar) i 1dl vatten i ca 10min.

Sila av.

Rör i 1 1/2dl strösocker och koka i ca 5min.


Testa vettja!! ;)

Av Suzana - 8 juli 2014 15:35

Det är verkligen dags att plocka in den sista rabarbern nu och när jag ändå var igång att skala och skära så passade jag på att koka rabarbersirap och rabarber & vanilj marmelad..


 


..verkligen MUMS!! 



 

<3 Rekomenderar verkligen sirapen på pannkaka eller varför inte vaniljglass <3



Hmm tror jag skall koka jordgubb & rabarber marmelad också..plus en jordgubb & vanilj marmelad..

Tror nog att några burkar kan få följa med på marknaden som jag och Kicki skall stå på i Hamra i helgen också. ;)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards