Alla inlägg under mars 2014

Av Suzana - 26 mars 2014 10:45

Tänkte jag skulle visa några pågående projekt som just nu ligger och väntar på att jag skall få ett insprationsryck igen..


Har fått för mig att jag skall "pimpa" ett gäng möbler och sälja vidare..så just nu samlar jag på mig div småmöbler..

Dessa två bord har jag räddat ifrån "soptips döden"..tror att dom kommer att bli riktigt charmiga när jag är klar med dom..


 


Bara älskar formen på detta "tre klöver" bord.. <3



 


Förslag på ny färg eller annat skoj jag kan göra med dom?


Sen har jag tänkt att skapa ett gäng drömfångare med hjälp utav gamla "broderi ringar", virkade dukar och lite annat smått och gott..


   


..tror dom kan bli bra eller vad säger ni? ;) 

Av Suzana - 25 mars 2014 11:00

Jag bara måste dela med mig lite utav de inspirerande foton jag tog i helgen..bara älskar den bohemiska inredningsstil som råder på denna och många andra folkhögskolor.. <3


Bildbombning!! ;)


 


     


   


   


 


     


Underbart eller hur? <3


Klicka på bilderna för att se dom i fullstor storlek!

Av Suzana - 24 mars 2014 16:31

Solen värmer, fåglarna kvittrar för fullt och här och var tittar tussilago upp ur gräsmattan..när det är så härligt väder är det ju bara stört omöjligt att bara sitta inne och tycka synd om sig själv..


Så jag tog kameran med på en liten rundvandring i trädgården..fotade och pratade lite med vår fina tupp Simon..


 


..och några utav hans damer som krafsade runt i jakt på go´bitar och solade för fullt.. <3



 


Plockade späda gröna skott åt hönsen..gotti gotti tyckte dom..och kikade lite närmare på alla vårtecken..

 


 


Men sen så hände det som är sååå himla typiskt mig..kikade lite för nära på den blivande nya odlingsdelen utav trädgården..tog skottkärran och..



  


..lastade den full med pallkragar och körde ner till odlingen..



 


..och på vägen "såg" jag lite annat som också bara Måste flyttas..


Så resultatet är naturligtvis att jag nu sitter här med grym värk igen..darrig och halvt svimfärdig..men men det är verkligen sant som man säger..


"Är huvudet dumt får kroppen lida.." =( 

Av Suzana - 24 mars 2014 12:00

Även denna gång lämnade jag en liten gåva som tack för lånet utav sängplats under helgens kurs..pysslade ihop några fåglar på tråd natten innan jag for..


 


..bara att hålla tummarna att gåvan faller rummets inneboende i smaken..annars kanske tanken uppskattas i alla fall.. =)


Och själv fick jag i "vanlig ordning" med mig några souvenier, både grattis och köpta.. några fler pelargonieskott och denna gång fick även ett skott utav novemberkaktus följa med hem..


 


..och på getfarmen köpte jag med mig ett par spännande tvålar som deras granne hade tillverkat.



 


Skall verkligen bli skoj att testa <3


Av Suzana - 23 mars 2014 18:18

Denna kurshelg fick tyvärr ett tidigare slut än planerat för min del..lördagen startade vi med ett studiebesök på Lars Pers getfarm och trots intressant föredrag, supersöta charmiga getter, god mat, mm så var det förödande för min kropp då vi spenderade ex antal timmar ute i blåst och kyla..


 


Väl tillbaka på Österfärnebos folkhögskola så tog det inte lång stund innan värken var outhärdlig..så jag fick tyvärr inse faktum..jag klarade inte av att fullfölja denna helg..suck..skittrist men då hela söndagen skulle spenderas utomhus i Alsike så fick jag känna mig besegrad för denna gång..

Lördag kväll fick jag spendera i sängläge medans mina kurskamrater exprimenterade och lagade mat på div lite mer ovanliga grönsaker och pratade och hade trevligt..och på söndagen for övriga kursare till Alsike redan halv 8 på morgonen och jag väntade kvar i Österfärnebo tills älsklingen, mfl kom och hämtade upp mig på väg hem från Enköping..



Uppfödaren Maria Brook, en grymt trevlig och intressant person berättade massa om dessa söta varelser..


   


..och sen fick jag och mitt kursgäng även en trevlig pratstund med Marias make Robert om biodling, mm..


   

     


Önskar naturligtvis så att jag hade kunnat följa med dom andra till Alsike idag..men men nya tag nästa gång..tröstade mig med en liten fika i väntan på min skjuts..




Hur har er helg varit? =) 

Av Suzana - 20 mars 2014 10:25

Igår var vi då till Borlänge för det sista mötet ang sonen..vi var en massa människor..förutom mig, älsklingen, äldsta sonen så var det sonens biologiska far, gossens vardagsstöd, mitt föräldrastöd, två soc "tanter", rektor och specialpedagog från gossens ordinarie skola, två damer från boendet i Borlänge och så damen som hållit i själva utredningen..fullt hus med andra ord..


Utredningen är nu klar och gossen flyttar hem igen nästa vecka..skall bli skönt att få hem honom igen men även mycket jobbigt..blir en rejäl omställning och mycket nytt för hela familjen..


Diagnosen landade på..asperger med drag av ADHD..


Men skall försöka se positivt på framtiden..självklart skall vi klara detta också..eller hur?


Men just idag är jag helt dötrött både psykiskt och fysiskt, värken spränger varje liten fiber i min kropp, vill bara sova sova och sova..

Men omöjligt..lilltrollet blev hemma sjuk idag..imorgon är det dags för skolhelg igen så jag måste packa, läsa det sista, lappa jeansen jag ska ha med, förbereda så allt funkar här hemma för näst äldsta sonen hela helgen, mm..sen borde jag ju baka till loppis/ateljén imorgon också.. 


Suck..så slut..


 

Av Suzana - 18 mars 2014 19:16

Lonelyfield har en utlottning inne på sin sida där man bla kan vinna denna fina "jeanskorg"..


 


..var med och tävla ni med!! ;)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards