Direktlänk till inlägg 23 mars 2014

Getter och tidig hemgång..

Av Suzana - 23 mars 2014 18:18

Denna kurshelg fick tyvärr ett tidigare slut än planerat för min del..lördagen startade vi med ett studiebesök på Lars Pers getfarm och trots intressant föredrag, supersöta charmiga getter, god mat, mm så var det förödande för min kropp då vi spenderade ex antal timmar ute i blåst och kyla..


 


Väl tillbaka på Österfärnebos folkhögskola så tog det inte lång stund innan värken var outhärdlig..så jag fick tyvärr inse faktum..jag klarade inte av att fullfölja denna helg..suck..skittrist men då hela söndagen skulle spenderas utomhus i Alsike så fick jag känna mig besegrad för denna gång..

Lördag kväll fick jag spendera i sängläge medans mina kurskamrater exprimenterade och lagade mat på div lite mer ovanliga grönsaker och pratade och hade trevligt..och på söndagen for övriga kursare till Alsike redan halv 8 på morgonen och jag väntade kvar i Österfärnebo tills älsklingen, mfl kom och hämtade upp mig på väg hem från Enköping..



Uppfödaren Maria Brook, en grymt trevlig och intressant person berättade massa om dessa söta varelser..


   


..och sen fick jag och mitt kursgäng även en trevlig pratstund med Marias make Robert om biodling, mm..


   

     


Önskar naturligtvis så att jag hade kunnat följa med dom andra till Alsike idag..men men nya tag nästa gång..tröstade mig med en liten fika i väntan på min skjuts..




Hur har er helg varit? =) 

 
 
x-handarbete-pyssel

x-handarbete-pyssel

23 mars 2014 22:41

Åh, vad tråkigt att du fick avbryta kurshelgen! :-(
Men säger kroppen stopp så gör denoch då måste man lyssna!

Min helg har varit lugn.
Middag hos särbon i fredags, med övernattning. Blev ensam hemma där redan kl 12 på lördagen, då de andra två åkte på hockey.
Telefonsamtal med fyra av mina syskon, långpromenad med hundarna och sen liten pratstund med mina föräldrar som tog hand om lurvbollarna natten till söndag. Jag kom hem först 19:20
Hade tänkt städa men gick istället och handlade och satte mig sedan och tränade på dragspelet - äntligen att jag kom igång med det!!
Idag blev det långpromenad igen. Pysselträff med en kompis, borta i butiken. Dottern iväg på bio på eftermiddagen (filmfestival här nu) och jag fick tillbaka hundarna och gick hem med dem.
För att svara kort på din fråga så; Helgen har varit bra! :-)
Kram på dig!! <3

http://x-handarbete-pyssel.blogspot.se

 
Petra

Petra

24 mars 2014 11:14

Vilken underbart söt och lurvig kossa!
Min helg har varit bra. En tur till Bollnäs med garn och fika, film hos vänner, lite pyssel hemma och promenader :)

http://ekotankar.blogg.se

 
f

f

24 mars 2014 14:32

Äsch då! Tråkigt för dig, men gläds åt det du hann med ;-)
Själv jobbade jag igår så min helg blir idag.

http://friskapande

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards