Alla inlägg den 6 februari 2014

Av Suzana - 6 februari 2014 23:20

Har ju inte haft så överdrivet med energi på sistone..mår allt annat än bra..värk, stress och oro håller mig vaken på nätterna trots att jag är trött så trött..biter ihop och kämpar framåt..frågan är hur länge det funkar.. <3


Hur som helst vill jag visa lite jag har pysslat med på sistone..


Ikväll har jag varit ner en sväng ner till min loppis ateeljé och fixat till det sista i en gammal skolbänk som jag tänker använda som "försäljningsbord" för div pyssematerial som jag säljer..


 


..kan bli bra..

Utsidan skall få sig en släng utav penseln i framtiden också..men just nu nöjer jag mig med insidan..skall skruva dit en "spärr" imorgon också så inte locket slår igen utav misstag..


Sen har jag ju inte kunnat låta bli att leka med glas, porslin och lite lim på sistone heller..resultatet har blivit div ljusstakar och en godisskål..



Inte så tokiga om jag får säga det själv..


   


Denna ljusstake är helt klart min favorit..kanske får den lov att följa med hem.. <3


     


Nej nu får ni hålla tummar och tår för att jag slipper genomlida ännu en sömnlös natt.. =/ 

Av Suzana - 6 februari 2014 19:55

Då jag fått några förfrågningar angående receptet på älsklingens supersmarriga födelsedagstårta, så här kommer det..


Marängbottnen (jag gjorde två..)


4 äggvitor

3 dl strösocker

2,5 dl rice crisps


Fyllning (jag gjorde dubbel sats..)


4 äggulor

3/4 dl socker

2 tsk vaniljsocker

125g  smör

1 banan


Botten:

Vispa äggvitorna till hårt skum innan du försiktigt rör ner socker och sist rice crisps.


Bred ut på bakplåtsklädd plåt och grädda ca 60min på 125 grader.


Fyllning:

Rör ihop äggulor och socker i en kastrull..koka upp och rör i smör lite i taget.

Koka ihop och rör sist i den mosade bananen när fyllningen svalnat.


Garnering:

Vispad grädde, färska bär och färgad kokos.


 


Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards