Alla inlägg under december 2013

Av Suzana - 5 december 2013 23:12

Idag har första snön kommit här..och än har det inte slutat falla..så nu har vi fått ett par dm snart..

Superskoj enligt trollungen som testade göra årets första snöängel när det bara fallit ett par millimeter snö..hihi..

 

 

 

..mindre skoj för oss vuxna som blir tvungen att skotta dock..men men..

 

 

 

Skall bli intressant att se om hönsen vågar sig ut något imorgon..

 

 

 

..blir ju ändå första gången dom ser snö.. ;)

 

Dagens saffransbullar blev godkända och näst äldsta sonens pappa har redan bokat två påsar..

 

 

 

..så nu har jag bara två påsar kvar att sälja imorgon.. =)

 

Håll tummarna för att jag skall få sälja en del..behöver få ihop minst 500kr så vi får råd att åka och hälsa på näst yngsta sonen på söndag.. <3

 

 

Av Suzana - 5 december 2013 11:13

..eller ja ett litet livstecken mitt i livets cirkus kanske man skulle säga..

Stökar på i vanlig ordning..julpyssel åt höger och vänster..julklappar pysslas ihop..vardagens måsten pockar på uppmärksamheten..studierna ligger lite efter..likaså körkortsstudierna..men jag kommer ikapp så småningom..bara allt lugnat sig..

 

Jag mår sådär..kroppen värker som f-n utav både stress, oro och smärta..näst yngsta sonen har "flyttat" till ett utredningshem för ett par veckor sedan och i minst 4 månader framåt (för utredning om han har asperges..) och det smärtar en mors hjärta när han ringer hem med hemlängtan och ibland ren ilska över att "jag skickat iväg honom"..hjälper föga att man hela tiden skall försöka tänka för sig själv och framför allt när man skall försöka övertyga gossen att "det är för hans eget bästa".."att vi försöker hjälpa honom"..

Saknar honom..är orolig, stressad och spänd som en fiolsträng..får panikångest attacker och gråter ofta..mår f-n helt enkelt..nu kanske ni förstår lite av min bloggtorka..utåt försöker jag visa upp en positiv och glad yta..allt för sonen och resten av familjens skull..snart är det jul och alla skall vara glada..

 

Julklappar på G..har bla sytt en mysig kudde till min rara kusin vitamin..

 

 

 

Tröst fyndat lite smått på loppis..

 

Papperskorg till min soffhörna/skaparhörna, pez gubbar till min och lilltrollets samling, pixi böcker till mina pixiväskor och en fin flugsvamp.. 

 

 

 

Expriment skapa olika vegetariska rätter alá "vi tar det vi har" och slänger ihop och smakar av fortsätter och går riktigt bra..får utlopp för lite kreativitet även där.. <3

 

 

 

Stekt qourn som jag först "marinerat" i lite sweet chili sås, stark chili sås, vitlök och lite olja.

Kokta grönsaker och spagetti som jag sedan stekt ihop lite snabbt och toppat med solrosfrön.

 

Gotti gott!!

 

 

 

Stekt qourn, gullök, vitlök.

Majs, krossade tomater och en skvätt grädde.

Smaka av med oregano, salt och peppar. 

Servera med spagetti.

 

Mums!!

 

Men nu dags att ställa mig att baka saffransbullar till morgondagen i lokalen innan det är dags att hämta lilltrollet från skolan..

 

Önskar er alla goa bloggvänner en fortsatt fin dag! <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards