Direktlänk till inlägg 18 juli 2013

Kantarellplock, fynd, pyssel och en fin present..

Av Suzana - 18 juli 2013 20:46

Idag har det blivit en liten snabbtur ut i skogen igen och denna gång fick jag med mig inget mindre än ca 4 liter utav skogens guld..

 

Superfina kantareller! <3

 

 

 

Skall rensa dessa, lägga i mina loppisfyndade "askar" (som syns i detta inlägg) och ta med till södran imorgon..

Kanske någon som är intresserad utav att köpa fina rensade kantareller.. =)

 

 

 

Lyckades äntligen hinna in på ett loppis där jag för en tid sedan såg denna snygging och då nu näst yngsta sonen saknar en flyttbar sänglampa så tänkte jag att denna skulle bli perfekt för ändamålet..

Sagt och gjort..den blev "min" för 60kr..

 

Hoppas nu bara sonen blir lika nöjd med fyndet som mamma.. ;)

 

 

 

Även en del pyssel har jag hunnit göra klart uppe på södran..bla. ett gäng pixi väskor och en beställd baby lekkub.. <3

 

   

 

 

 

Och sist men inte minst måste jag bara få visa vilken fin present jag fick ifrån min goa vän Bengt idag..

 

 

 

..en 5kg mjölpåse direkt ifrån kvarn i Dalviken.. <3

 

Får lova att baka något gott till honom som tack..hmm lutar åt en utav hans favoriter kanelbullar eller så kanske en tigerkaka..vi får se vad jag hittar på..

Just för tillfället har jag dock noll inspiration och ork att baka, men hoppas att andan faller på snart igen.. =) 

 
 
Ingen bild

Frida

25 juli 2013 19:47

Härligt med kantareller!
Jag har inte plockat några än, bara sett några små...

Suzana

27 juli 2013 16:45

Det finns gott om både stora och små.. =)

 
Linda

Linda

31 juli 2013 14:23

Åh Dellas fina lekkub :) Tack för den, hon får ibland tag i något av pillerbanden, men jag antar att den kommer bli roligare för henne inom någon månad. Just nu så njuter jag mest av den. Jag såg att du inte mådde bra "/ Hoppas att det snart ska bli bättre! Jag frågar ändå om du har tid/lust/ork att göra en vimpel till Dellas dop (och till hennes rum i framtiden)?? Du får absolut säga nej! men det skadar ju inte att fråga. Jag kommer annars att göra en själv i papper :) Vänligen, Linda

http://turkost.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards