Alla inlägg den 15 juli 2013

Av Suzana - 15 juli 2013 21:38

Känns härligt att kunna fylla på i alla matförråden igen och det smakar ju bara så mycket godare när man "fått jobba lite" för maten.. <3

 

Idag blev det ännu en sväng ut till skogen..älsklingen skulle fara ut och hjälpa svågern vid hans stuga och då passade jag på att hänga med och hoppade av vid en myr medans älsklingen och lilltrollet fortsatte upp till stugan..

 

Härligt att i lugn och ro gå och plocka i sin egen takt..

 

 

(fotade vid fikapause..ca 3 liter på en timme)

 

Fanns sjukt mycket..skulle kunna plocka på mig minst 20 liter på en halv dag..men då älsklingen mfl snart skulle hem igen så hann jag "bara" få ihop en 5 liter idag..suck..ni skulle bara hört vad jag morrade när dom hämtade upp mig..

var dom billig skall ni veta.. ;) hehe..

 

Efter att jag rensat alla hjortron..fryst in det mesta och kokat lite sylt så gick jag ut i trädgården..

 

Plockade in en del spenat och förvällde..himmel vad god den är..sjukt mycket godare än den man köper..mums!! <3

 

 

 

Styckefryser in den i små "bollar" så den blir lättare att "ta lagom" utav sedan..hmm undrar om man inte skulle googla fram lite mer recept på spenat..har massor kvar att ta hand om.. =)

 

Men ikväll har jag avnjutit ostkaka, grädde och nykokt hjortronsylt!

Fy katten va GOTT!! <3

 

 

 

Hur har er vecka börjat? =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards