Alla inlägg den 9 juni 2013

Av Suzana - 9 juni 2013 19:07

Snart, mycket snart är insidan på hönshuset klart..har en liten väggsnutt kvar att klä med plywood..all vindpapp, isolering och plast är på plats..

 

Imorgon skall jag släpa ner dammsugaren ner dit och förbereda för att kunna börja måla lite..

 

 

 

Innertaket hade  jag bara tänkt lägga löst ovanpå takreglarna..men vi får se vad som funkar..

 

 

 

En nätdörr skall skruvas ihop och komma på plats och den sista snutten av nätväggen skall till..hade dock en fundering på att göra en lucka nertill för att underlätta städning..men vi får se vad tiden räcker till..

 

 

 

Har även hittat en gammal hylla som jag skall bygga om till värpreden..blir nog bra.. =)

 

Skoj när det går framåt.. <3

 

 

 

Busiga älsklingen kunde inte låta bli att fota mig heller..

Lipar busigt till dig älskling! ;) hihi..

Av Suzana - 9 juni 2013 13:00

Ännu en helg på södran avklarad..näst intill bottenförsäljning..suck..men det är väl bara för att jag vill få råd till att köpa nät och sånt till hönshuset så fort det bara går nu..

Men men kämpar vidare.. =)

 

Blev lite pyssel klart i alla fall..bla. en "namn vimpelradda"..

 

 

 

..tänkte att ett så pass "ovanligt" barnnamn som Olle inte blir sålt på stuts och därför så kanske den får följa med som "skyltningsex" ett tag så folk får möjlighet att se vad som går att beställa.. ;)

 

Och ännu en lekkub är gjord..allt för att fylla på lagret lite..

 

 

 

..en massa annat pyssel blev även påbörjad, sen började jag röja bord till ännu en säljare som skall in i veckan, mm..

Skoj när det rör på sig och man får saker gjorda.. <3

 

Nu dags att ut och bygga vidare på hönshuset..trist grått väder = innejobbar väder.. =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards