Alla inlägg den 8 januari 2013

Av Suzana - 8 januari 2013 12:28

Senaste dagarna har jag försökt orka med att ta hand om en del "utgångna" varor här hemma..ja nu menar jag inte möglig oätbar mat men sånt som sjunger på sista versen..

 

Bla..

Sista biten av julskinkan har strimlats ner till framtida pizzabak eller en smarrig pastasås kanske..

Halv "vissna" juläpplen har blivit mumsig äppelgröt..

Julosten har rivits och hamnat i frysen..

Filen med ugånget datum har hamnat i filmjölksbröd..

mm..

 

Gårdagens bröd fick bli en blandning utav det som gömde sig i skafferiet..vetemjöl, rågsikt, sirap, pumpafrön, linfrön, mm..

 

 

 

..lite degig blev den men smarrigt ändå.. <3

 

Hmm har mer fil kvar..undrar om jag skall slänga ihop ett lite mer fruktigt bröd idag..har ju torkade äppelringar, russin, mm..

Ja för sjutton det gör jag..testing testing.. ;)

 

Slängde ihop en sats snickerskakor igår också till ungarnas stora förtjusning..hade ju andå allt utom jordnötssmör hemma.. =) <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards