Alla inlägg under december 2012

Av Suzana - 17 december 2012 15:04

Äntligen har jag lyckats släpa in (med liiite hjälp utav näst äldsta sonen som var trögstartad så jag hann släpa in det mesta delarna, är man envis så..) och monterat ihop detta fina träskåp som min kära mor och bonusfar ville bli utav med så det hamnade i garaget här för en månad sedan..

 

Nu är det så att jag känner att jag behöver lite tips och inspirations för hur jag skall göra detta skåp lite mer "jag"..funderar på att måla det..kanske någon tapet..vet inte..

 

Vad säger ni? =)

 

 

Skåpet är tänkt som pysselförvaringsskåp och kommer att stå i min blivande pysselhörna i sovrummet.. <3 


Av Suzana - 16 december 2012 23:42

Ännu en produktiv natt har just startat..skulle ju behöva sova men kroppen värker som ett öppet sår så det får bli att pyssla vidare på lite julklappsprojekt..

 

Har redan skrivit några fler punkter på "att göra innan jul listan" så det är väl lika bra att utnyttja sin sömnlöshet till något bra istället då..

 

Det har tex. blivit en hel del gjort på bebisfilten till svågerns bonusdotter..

 

 

 

..går sakta men säkert framåt.. =)

 

Om det inte vore för att jag är lite rädd att väcka resten av familjen så skulle jag ha kört igång och bakat lussekatter eller koka knäck..men men..får leta tag i lite fler "tysta" projekt istället och ta tag i dom mer högljuda imorgon..

 

Hoppas att ni alla sussar gott nu.. <3

Av Suzana - 16 december 2012 16:02

Här har det varit (och är fortfarande..) full rulle..södran fredag och lördag..kolbulleafton för vår flytthjälp på fredag..ätit julbord med älsklingen lördag..flytt och plock i massor varje dag..och så naturligtvis en massa julpyssel..mm, mm..

 

Så bloggen har ju tyvärr fått bli lite lidande..men jag lovar att slänga in något livstecken då och då och här kommer då ett.. ;)

 

Idag har vi naturligtvis tänt tredje ljuset i min adventsstake..

 

 

 

..hittade ingen utav mina "gamla vanliga"..så jag fyndade dessa fyra för en 10:a styck på erikshjälpen..blev riktigt lyckat tycker jag.. <3

 

Lite flyttande idag och vi har fått hem frysbox med innehåll och min kära kökssoffa kom också på plats..

 

Jag hastar vidare med div julklappsprojekt..

 

   

 

..har bla. målning utav min goa systerdotter S dockvagga kvar..babyfilten till svågers bonusdotter är på G..har letat fram recept på trolldeg idag så jag skall blanda i ordning trolldegs kiten till småkillarna i släkten, mm.

 

Sysslolös är man aldrig..

 

Har inte ens börjat julbakat heller..men just nu har jag satt in en ugnsform med vatten och citron på 250grader i ugnen så jag skall få den ren innan jag "bakar igång"..sen har jag planer på knäck och kola..men men vi får se vad jag hinner med i slutändan.. ;)

 

Ähh nu hasta vidare..

Ha det gott så länge go´vänner! <3

Av Suzana - 13 december 2012 12:13

 

Önskar er alla en riktigt trevlig Lucia! <3

 

 

Av Suzana - 12 december 2012 04:52

Ännu en sömnlös natt..eller ja jag hann sova knappt tre timmar denna gång innan jag vaknade med värkande hals, öronvärk och en envis rethosta..såå typiskt..jag menar vem har tid att bli sjuk mitt i allt julstök liksom?


Ja ja..istället för att deppa ihop för det så bestämde jag mig för att vara lite produktiv istället..så jag virkade vidare på mössan som jag påbörjade igår kväll (julklapp till näst yngsta sonen)..har googlat efter år 2012 populäraste namn (tänkte trycka upp ett gäng namnvimpelraddor och behövde namnförslag..)..plockat och donat lite..mm..

 

 

 

Nu ta en macka och en kopp te..undrar om det är någon större ide att försöka sov något mer..vi får se..

 

Hoppas att ni får en fortsatt fin dag alla goa bloggvänner! <3

Av Suzana - 10 december 2012 13:45

Här kommer en liten tjuvkik på hur det såg ut här i huset i fredags när vi började flytta in..rörigt men det får ni ta.. ;)

 

 

 

Blev visst bara bilder ifrån markplan..men men..

 

       

   

 

Kök, vardagsrum, hall och vårt sovrum..

Av Suzana - 10 december 2012 13:20

Tar en liten pause för att visa ännu ett litet loppisfynd som jag just packat upp..hmm kör visst med turkost tema nu som det verkar.. =)

 

En vacker emaljkastrull för en guldtia..

 

 

 

..som just nu genomgår en rengöringsbehandling a´la Sanna..för att sedan kunna träda in i kökstjänst här i vårt kök.. <3

Av Suzana - 10 december 2012 08:49

Sakta men säkert börjar vi komma på plats i huset..vi har nu sovit här i tre nätter..dom flesta möbler och kartonger finns här..skönt..nu skall vi ta det lugnt och bara köra lite småsaker under veckan och på söndag har vi hyrt släpkärra igen och skall hämta dom sista möblerna..

Skönt att slippa stressa då vi har lägenheten kvar ända till sista januari..

 

Idag skall jag bara torka ur skåp och packa ur lite kartonger och ta dom tomma till lägenheten..

 

 

 

..men först skall jag dricka mitt te i lugn och ro och kika in hos en bunt utav mina goa bloggvänner.. <3

 

Ja visst ja..måste få visa en glimt utav den fina ryamatten jag köpte på loppis för en tjuga..passar perfekt i vardagsrummet här i huset..varm och mysig att sätta fötterna på dessutom.. <3

 

 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards