Direktlänk till inlägg 30 oktober 2012

Kvällspyssel på södran..

Av Suzana - 30 oktober 2012 00:58

Har insett att jag bara måste spendera några timmar per dag med att pyssla och dona på södran nu..har tokmycket att göra och att bara vara där fredag och lördag räcker inte på långa vägar..så nu denna vecka då älsklingen jobbar förmiddag så tänker jag spendera så mycket tid det bara går där uppe..


Ikväll pysslade jag bla. klart det mesta på ett sött litet bord jag skall ha som försäljningsbord inne i ateeljen..har haft det stående i garaget läänge i väntan på inspiration för dess öde..

 

Före: slitet, brunmurrigt och trist..

 

Efter: en riktig smarrig karamell med ljuslila färg och "decopage" av div scrapbooking papper jag fyndat billigt.. <3

 

 

 

   

 

Nu fattas bara ett par lager lack så är det tipptopp sen!  

 

Ett par burkar till har fått Kalle Anka decopage och skall bli grunden till ännu ett par "trolldegskitt", har fixat kardborreknäppning på bebishalsdukarna, gjort största delen utav ett decopage beställningsjobb och sprättat ur hälften av en trasig dragkedja ur ett jacklagningsjobb, mm..

 

Hoppas att jag hinner åtminstone hälften så mycket när jag far dit imorgon några timmar med.. =)

 

 

 
 
Ingen bild

Marina

30 oktober 2012 08:35

Jättesnyggt bord!!!bra att du ska pyssla mera hihi.jag har varit i pysseltagen riktigt rejält sista tiden,och det beror på vädret!Gjort armband,tavlor,en sänggavel,sytt gardiner,doftljus, osv.ha en kanonbra dag!!!kram!!!

Suzana

30 oktober 2012 12:33

Oj vad du har pysslat loss gumman! Härligt!

 
Filifjonkan

Filifjonkan

30 oktober 2012 08:41

Godmorgon på dig.
Ja så sött bordet är och det blev ju glatt och piggt när du lagt på alla mönstren. Kul ha det så om du skall ställa grejor till salu på det.

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

marit

30 oktober 2012 09:43

älskart,underbart med färg../kram

Suzana

30 oktober 2012 12:29

Ja jag är helnöjd! Kram

 
friskapande.blogspot.se

friskapande.blogspot.se

30 oktober 2012 09:47

ursnyggt bord ! :-)

http://friskapande.blogspot.se

 
lena

lena

30 oktober 2012 10:58

ett bord man blir glad av :)
Hoppas vantarna har kommit fram nu :)

http://lenahaga.blogg.se

 
lena

lena

30 oktober 2012 12:57

Då kommer dom säkert i morgon.

http://lenahaga.blogg.se

 
Ingen bild

Helena Kursula

30 oktober 2012 19:07

Vilket jättefint bord!

Suzana

30 oktober 2012 21:12

Tack gumman =)

 
Ingen bild

Åsa.Li

30 oktober 2012 19:43

Snyggt bord! Har också decopacat en hel del på sistone. Felicia tycker att de är roligt att limma med mamma:-). Det tycker jag med lite beroende framkallande.

 
x-handarbete-pyssel

x-handarbete-pyssel

30 oktober 2012 21:44

En del har slag-bord, andra har glad-bord!! :-)
Härligt pysslat!
Kraaam!!

http://x-handarbete-pyssel.blogspot.com

 
Ingen bild

metronyx

30 oktober 2012 21:50

Snart får du ha decoupage kurs med mig tycker jag. Jag blir så inspirerad när jag ser hur du kan förvandla saker så där "braigt". Förstår att det är bråda dagar nu. Vore skönt med lite extra timmar på dygnet eller hur ; P

 
Catarina

Catarina

30 oktober 2012 22:14

vilket underbart bord! ursnyggt blev det :) Kram Catarina

http://keckla.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

kina

1 november 2012 20:14

Hej! Vilket fint bord du gjort! Pastelligt, gulligt och romantiskt liksom :)så fyndig du!

Suzana

3 november 2012 17:17

Tack gumman! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards