Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

Julklappspyssel och mynta

Av Suzana - 15 oktober 2012 10:44

Måndag igen och man är trött som få..ännu en sömnlös natt..värk som gnolar och tankar som snurrar runt i skallen gör att det känns omöjligt att slappna av och sova..men men..bara att bita ihop..


Hann fixa lite mer julklappspyssel på södran i helgen..klädde bla. in några plåtburkar (ifrån min kära syster yster..) med seriestrippar ur en gammal Kalle Anka tidning med hjälp utav decopage..



 


Dom är grunden till klappar som jag skall ge till bla. mina goa systersöner..

Nämligen "trolldegskitt"..en burk med dom torra ingredienserna till trolldeg (mjöl, salt och tapetklister..), recept på trolldeg, en kavel och några pepparkaksformar..

 

Jag hoppas och tror att det skall bli uppskattade klappar av dessa 4-5åringar.. ;)

Eller vad tror ni?

 

När jag var på södran så fick jag en massa mynta utav goa G också, tack än en gång gogumman..bara dom har torkat så skall här testas att göra mynta te..

 

Fick låna en "örttork" utav henne också, så nu torkar dom fin fint i min ateélje..minstingen tyckte nämligen inte om lukten så hemma kunde jag inte torka dom.. =)

 

 

 

Nej nu skall jag plocka ihop lite låneböcker och ta minstingen med till bibblan en sväng.. =)

 

Så ni får ha en fortsatt fin måndag gott folk! <3

 
 
friskapande.blogspot.se

friskapande.blogspot.se

15 oktober 2012 13:53

Ursöta burkar, det blir nog en uppskattad present.

http://friskapande.blogspot.se

 
Andie - som älskar återbruk

Andie - som älskar återbruk

15 oktober 2012 14:54

Måste fråga är det något speciellt lim du använder när du gör decopage? Förövrigt så tror jag att vem som helst skulle bli glad av en sådan snygg burk med trolldeg i, du har du lust att skriva upp receptet på trolldegen här på bloggen möjligtvis?

http://www.upinmytree.wordpress.com

 
Annefia

Annefia

15 oktober 2012 15:05

Åh! Eget myntate är underbart! Funkar att göra på dom färska bladen med. Jag gjorde massvis när min mynta var grön och frodig men missade att skörda bladen i år (pga totalkaos i samband med fasdarenoveringen). *stöttande sympatikramar*

http://blogg.fialand.com

 
lena

lena

15 oktober 2012 15:56

Jätte fina burkar

http://lenahaga.blogg.se

 
Annefia

Annefia

15 oktober 2012 16:08

Jag skulle föreslå 6-10 färska blad till en mugg vatten (jag brukar riva sönder dom lite för att lättare frigöra oljor) och dom behöver dra en stund men det blir ett ljust te så du får testa smaken snarare än hålla koll på färgen.

http://blogg.fialand.com

 
friskapande.blogspot.se

friskapande.blogspot.se

15 oktober 2012 18:48

Jag har en kvist kattmynta över om du skulle vilja köpa. Vet inte hur mycket du behöver iofs...

http://friskapande.blogspot.se

 
Catarina

Catarina

16 oktober 2012 01:54

Wow vilka snygga burkar :) det var ett jättebra tips som jag kommer att använda mig av! Jag skulle bli jäteglad om du ville kika in i min blogg och lämna receptet på trolldegen :)
Ha det bra! Kram Catarina

http://keckla.bloggplatsen.se

 
Anna

Anna

16 oktober 2012 09:11

Fina burkar! Bannar mig själv, då jag det senaste året slängt typ 50 sådana burkar (sonens mat kom i sådana burkar, men nu äter han vanlig mat) och nu ser jag ju vad kul man kan göra med dem.

http://annasaviga.blogspot.se

 
Ingen bild

Åsa.Li

16 oktober 2012 10:43

Vilka fina burkar kanon bra julklapp:-) En fundering. varför har man tapetklister i trolldegen?

 
Queen of Kammebornia

Queen of Kammebornia

17 oktober 2012 13:25

Vad fina burkarna blev! Helt underbara! Låter som toppenbra julklappar tycker jag!

http://queenofkammebornia.blogg.se

 
Ingen bild

metronyx

17 oktober 2012 13:26

Ser ut att vara en perfekt burk till t ex tuschpennor. Mynta luktar gott, men är lite starkt som te tycker jag. Så sonen protesterade, ja de små liven : )

 
Filifjonkan

Filifjonkan" title="http://tiln.se]Filifjonkan[/url]" target="_blank">tiln.se]Filifjonkan[/url]

17 oktober 2012 14:40

Hej. Ja så kul idé passar säkert bra till din trolldeg. Kul när de gör lite grejor sen av det .Mynta är en bra grej jag har med hängandes på tork men inte så mycket har till te. Men måste gräva bort från lådan den sitter i inte klokt så den svämmat över rötter överallt.Skulle få grävhjälp där som väl var.Håller tummarna att din värk är lite snällare nu .

http://filifjonkan-se.bloggplatse detsamma tiln.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards