Alla inlägg den 13 september 2012

Av Suzana - 13 september 2012 19:26

Idag har jag haft fullt upp i köket hela dagen..eller rättare sagt så är jag kvar där ännu och donar på..


Har fått till blåbärs biscotti och ännu en sats med polkagris biscotti är på G..i ugnen står en långpanna kärleksmums..mellan varven rensar jag blåbär och kör i min kära lilla "torkis"..

 

 

 

Kärleksmumsen och några påsar utav varje smak utav biscotti ska med till södran..

 

Till kalaset spar jag en stor burk utav varje biscottismak ( : polkagris, marianne, blåbär och vit choklad&lingon..), slänger ihop ett par äppel rulltårtor om jag hinner och sist men inte minst en marängtårta..

Så sysslolös lär jag inte bli..kalas imorgon kl.18 och jag har inte ens påbörjat att städa..tur jag har en del fikabröd i frysen så hinner jag inte allt så står jag ändå inte handfallen.. ;) hehe..

 

Höll nästan på att glömma, hade ju lovat att lägga ut recept på biscotti också..

 

Jag använder mig av ett basrecept:

 

100g rumsvarmt smör

2dl strösocker

3 ägg

7dl vetemjöl

2tsk bakpulver

1tsk vaniljsocker

En nypa salt

 

Vispa ihop smör, socker och ägg först.

Rör sedan ner dom torra ingredienserna och den smaksättning du valt.

 

Tex:

1 1/2 dl hackad polkagris

-- " --  hackad mandel

-- " -- frysta lingon och hackad vit choklad

100gr hackad mörk choklad.

OSV.

Bara fantasin sätter gränser.

 

Rulla ut till 3-4 längder.

Grädda mitt i ugn 175 grader i 15-20min.

Skär i 2cm tjocka skivor.

In i ugn igen och eftertorka 10min..stäng av ugnen och låt biscottin stå kvar i ugn på eftervärme..helst över natten.

 

Ät och njut!! <3

 

 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards