Alla inlägg den 12 augusti 2012

Av Suzana - 12 augusti 2012 17:18

Nu är äntligen alla blåbär vi plockade i fredags rensade och klar..lite tidskrävande att både plocka och rensa men väl värd allt "besvär"..det mesta har hamnat i frysen till senare behov och en liter fick flytta hem till mina goa morföräldrar..men en del gott har det också blivit gjort redan nu..

 

Lite senare ikväll skall vi mumsa på denna mumsiga blåbärspaj med vaniljsås.. <3

 

 

 

Och nyss slukade jag en tallrik med blåbärsgröt till mellis..gött gött.. ;) hihi..

 

 

 

Skulle gärna ut och plocka ex antal liter till..men vi får se vad som hinns med..älsklingen jobbar kväll till veckan vilket innebär att jag inte har någon skjuts ut till skogen..suck..ett eget körkort skulle verkligen sitta fint..

 

Till helgen kanske det kan bli utav med lite tur dock..håll tummarna! ;)

Av Suzana - 12 augusti 2012 12:18

Det finns ju så himla mycket vi människor samlar på..som små ekorrar skuttar vi fram och letar efter det vi söker..

Visst finns det dom som går till överstyr så det blir sjukligt men när det är "normalt" samlande tycker jag det är skoj..själv är jag en riktig hamster som samlar på både det ena än det andra..mest i mina ögon "nyttoprylar" då men men..det ligger väl i betraktarens ögon som så mycket annat.. ;) hihi..

 

En utav mina samlingar är utav eda dessertglas..ingen jättesamling har jag men än dock en samling som jag gärna vill utöka..

 

Tycker att dom är så vackra i all sin enkelhet.. <3

 

   

(bildkälla google)

 

Dom finns ju i så galet många fina färger..de på bilderna jag hittat är ju bara ett axplock.. <3

 

Vad samlar Du på? ;)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards