Alla inlägg den 4 augusti 2012

Av Suzana - 4 augusti 2012 22:26

Ikväll har det även blivit en liten tripp ut till skog och mark..bara älskar att fara ut och njuta utav moder natur.. <3


Det blev i vanlig ordning jag, älsklingen och lilltrollet som drog iväg..målet var att i första hand se hur det gått i utvecklingen för lingonen..tyvärr ser det inte allt för ljust ut..

Men blåbär finns det gott om så vi funderar på att ev ta en tripp ut imorgon och plocka hem lite..mmm tänk er färska blåbär med lite socker och kall mjölk..MUMS!! <3

 

 

 

Vi hittade även en del hjortron som jag nyss kokat sylt av..älskar hjortronssylt så jag hade gärna velat ut och plockat ännu mer..men idag blev det då i alla fall dryga litern med hem.. <3

 

 

 

Och en näve utav skogens gula guld fick också följa med hem och förgylla min kvällsmacka..himmel va smarrigt det var skall ni veta..mums filibabba!! <3

 

 

 

Nu skall jag krypa ner mellan lakanen och pusta ut efter ännu en lång aktiv dag..

 

Natti natt alla go´vänner! <3

Av Suzana - 4 augusti 2012 22:13

Eller gåta och gåta..åtminstone så kommer svaret på vad för "tok" jag började pyssla med igår..

Jo så här är det..med hjälp av en gammal lampskärm, ståltråd, tygtrasor, mm, mm..så kan det bli en toksöt fågelbur med dörr och allt till mina små bird´isar.. ;)

 

Grattis goa A som gissade rätt!! <3

 

Vad tycks?

 

 

 

Så pass skoj att göra så det blev inte bara en utan två små skapelser! =)

 

 

 

Jag är då toknöjd och har redan påbörjat ännu en bur..hihi..men sen får jag nog ta tag i att göra klar mina vimpelraddor så jag får fylla på "lagret" lite.. ;) 


 

 

 

 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards