Alla inlägg under juli 2012

Av Suzana - 5 juli 2012 01:42

Då sitter man i vanlig ordning uppe mitt i natten..halsen värker och jag har just sörplat i mig en mugg med varmt te med en rejäl tsk honung i..hjälpte i alla fall för stunden..resten av kroppen värker också men jag har inga för mig fungerade värktabletter hemma..bara att bita ihop och hoppas att jag snart blir så toktrött så jag slocknar trots all värk..

Har ju tre dagar på södran framför mig nu och har absolut varken tid eller lust att bli sjuk..suck..

 

Ikväll har jag därför också bakat lite..blev klassiska kärleksmums och "nyheten" kokosdrömmar med choklad på..

 

 

 

..som fick toppbetyg utav barnen som varit min ytterst frivilliga testpanel under kvällen.. =) hihi

 

Slänger även ihop en rulltårta imorgon..sen får det räcka för morgondagens försäljning..finns det ork kan det hända att jag bakar något mer imorgon kväll inför fredagen och lördagens försäljning..

 

Nu skall jag slå mig själv i skallen med något hårt med hopp om att jag skall lyckas slockna..

Natti natt! <3

Av Suzana - 4 juli 2012 08:55

Igår firade jag och älsklingen vår 2åriga bröllopsdag..

Då älsklingen jobbade kväll så fick det bli lite enkelt med att gå ut att äta lite gott (kinamat) och lite mys på tu man hand innan hjärtat åkte till jobbet och jag och lilltrollet tog en dag med picknick, bad och lek i öjeparken.. =)

 

På kvällen satt jag och bläddrade igenom lite foton ifrån bröllopet som min goa systeryster har fotat..några smakprov kommer här.. <3

 

 

 

Min egendesignade brudbukett..jag tycker den blev riktigt vacker.. <3

 

   

 

Och då det var årets hetaste dag så valde vi bort skor och strumpor..till mångas förtjusning då dom trodde vi helt enkelt hade glömt skorna.. ;) hihi..

 

Många minnen.. <3

Av Suzana - 2 juli 2012 16:44

Blev i vanlig ordning en del shopping i helgen också..inga mängder men än dock..förutom nya shorts och en t-shirt (båda rea) till minstingen, badshorts till näst yngsta sonen, några billiga nya leggings till mig och en reaklänning för 100kr så hann jag med att besöka ett loppis.

Där jag snubblade över mina "nya" glöggmuggar (har letat liknande ett bra tag så när jag hittade dessa för 40kr så blev jag själaglad..)..

 

 

 

..och en i mina ögon hel läcker handsydd kavaj för 30kr..

 

 

 

..så läckert tyg..

 

 

 

Sen hittade jag även en efterlängtad chiliplanta för 20kr..

 

 

 

..som fått bosätta sig i en stor gammal vacker kruka jag fått till skänks en gång i tiden..

 

Så nu har jag det jag tänkt ha i mitt växthus i år..paprika, tomat och chili..jippi! Hoppas nu bara att dom skall trivas riktigt bra i mitt lilla växthus och ge mycket god skörd.. ;)

 

 

 

Plocksalladen har tagit riktig fart också och någon sockerärta har börja kika upp..skoj när det rör på sig.. =) <3

Av Suzana - 2 juli 2012 16:23

Ja då är man hemma ifrån en mysig helg i Mora hos min goa vännina A med familj..eller ja jag kom hem redan igår kväll men då var jag så trött och slut så jag orkade inte med att blogga..

 

Goa A har fyllt 40år och i helgen var det dax för en överraskningsfest till hennes ära..och vilken fest sen..vi var närmare 50 pers och det fanns massa god mat, fika, mm, mm, grymt trevligt även om jag blev dålig efter några timmar och gick "hem" och tog det lugnt resten utav kvällen..hörde resten av gänget skramla in vid 4 snåret.. ;) hihi..


Glömde i vanlig ordning att fota min present till goa A innan jag gav bort den så jag får visa ett par bilder ifrån google på det jag köpte "nytt"..

 

   

 

En underbar mugg ifrån pip studio och en tekula i hjärtform..

 

Sen för att få den där lilla extra a´la Krimskramsan stilen så kompletterade jag med en ljuvlig loppisfyndad teburk, två utav mina handvirkade disktrasor och ett hempysslat grattiskort.. <3

 

Jag hoppas och tror att hon blev nöjd med min lilla present.. =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards