Alla inlägg den 16 juli 2012

Av Suzana - 16 juli 2012 20:31

Idag har vi haft ett grymt varierande väder..ena stunden spöregn..nästa upphåll och grått..och nu på kvällningen soligt och varmt..hmm vore ju trevligt om väder gudarna ville bestämma sig någon gång.. =/


Trist trist att bara sitta inne och uggla så jag, älsklingen och lilltrollet trotsade regnet och for ut på kantarell jakt..hade ju hört ryktas om att dom skall ha kommit nu så sagt och gjort..

 

Dom har ju inte direkt någon storlek ännu men om nån vecka så..plockade i alla fall ihop en del..åkte in på ica och köpte grädde och potatis..tog upp fläskkotletter ur frysen..så imorgon blir det ugnstekta kotletter, kantarellsås och kokt färskpotatis till middag!

Mums!! <3

 

 

 

Skogens gula guld <3

 

Väl hemma har det blivit en del plock och donande..snart dax för tre dagar på södran och sen två kalas på raken så det känns som om jag redan nu måste börja med städ och kalasstök om jag skall hinna få något gjort..

 


Svägerskan skall firas på lördag och jag har lovat att baka tårta.. Sen planerar vi att fira lilltrollets 5års dag på söndag (han fyller egentligen den 26:e men då svärmor och svärfar och en bunt andra släktingar är här uppe just nu så det gäller att passa på att fira alla samtidigt..), så tills dess skall det ju också vara tårta och en massa annat kalasfix..

 

Men men ikväll tänker jag nu bara krypa upp i soffhörnan..ta det lugnt och läsa lite i dom böcker som fick följa med hem ifrån bibblan idag..

 

 

 

Finns orken så kanske jag virkar några rader också.. =)

 

Hoppas ni får en fortsatt fin vecka go´vänner!! <3 <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards