Alla inlägg under maj 2012

Av Suzana - 20 maj 2012 15:37

Det har blivit en del pysslande veckan som gått också..


Har bla. virkar disktrasor på löpande band..fattas bara att jag virkar ett varv runt dom så är dom helt klar..


Några mössor har sytts..


 


..näst yngsta sonen haffade denna som blev "lite" stor direkt medans de övriga får hamna på "lager", kanske inte såå många som är intresserad av att köpa mössor nu även om dom är rätt tunna.. ;)


 


Fåglar på tråd i lite mer shabby chic stil har också kommit till världen..


 


..sydda utav loppisfyndade linneservetter och kökshandduk..


   


..lite kontrast mot mina annars så färgglada fåglar. =)


Innan stängning på södran i lördags så hann jag även påbörja ett litet bebis lapptäcke..


 


..hmm..osäker på om jag är riktigt nöjd med det dock..men men..


Har ni hunnit skapa något veckan som gått? =)

Av Suzana - 20 maj 2012 14:22

Att det finns snälla människor det visste jag ju redan..men jag upphör aldrig att förvånas..


I fredags när jag i vanlig ordning var uppe på södran dök det upp en för mig okänd kvinna och lämnade en påse med ett par rosa 80-tals gardinner med orden "-tänkte att hon (jag) som syr så mycket kunde nyttja dessa istället för att jag skall kasta dom.." innan hon hastade ut igen..


Jag satt just upptagen i telefon så min vännina tog emot dom i mitt ställe så jag hann inte ens tacka henne för den fina gåvan..tänk va snälla människor det finns.. =)


Så stort tack till dig, vem du nu är!! <3



Inte nog med det..sen dök min goa vännina Marina med bloggen Surrviva upp med ett gäng fina jordgubbsplant till mig också..


Tack än en gång goa fina du! <3


 


Dom har redan fått flytta ut på min balkong.. =)


 

Av Suzana - 17 maj 2012 17:01

Imorgon är det då dax att sitta en stund på södran igen..lite ändrade öppentider dock..numera fredag kl.12-16 och lördag kl.11-14..några färre öppentimmar alltså..

Men vi kanske har öppet nån mer veckodag närmare sommaren istället..ja ja vi får se hur det kommer se ut med det.. =)


Idag har jag i vanlig ordning bakat en hel del till morgondagens försäljning..perfekt bakväder förresten..blött och gråmulet..och passat på att pyssla och dona en del här hemma så nu är det liiite mer ordning på torpet också..


Testade även en ny kaksort på äldsta sonens begäran idag..så nu får vi se om någon annan än våran familj uppskattar dessa gobitar..


Trumvirrvel..tada!!


 


Popcornkakor!!

Mycket godare än jag trodde..


Nu har himlen spruckigt upp och kvällssolen tittar fram..mmmm..tror jag skall gå ut och ta en kvällspromenad med den del av familjen som vill följa med..


Hej så länge!!


Här hemma pågår högproduktion av virkade disktrasor också..har funderingar på att stå på marknad vid vår gamla släktgård 2juni och då vill jag ha lite "nyheter" i sortimentet.. ;) hehe..


Säljer dom så säljer dom annars så har jag disktrasor livet ut..och det är väl inte så tokigt det heller.. =)


 

Av Suzana - 12 maj 2012 22:11

Har inte riktigt hunnit klart det jag tänkt visa denna vecka i goa klockarbarns återbruksutmaning..så mycket annat kom i mellan..som tex den lilla söta födelsetallriken jag pysslade ihop till min lilla systerdotter..


Men visar här i alla fall "grundmaterialet" till "vad det nu skall bli"..så får ni gissa vad jag tänkt hitta på.. ;) hihi..


 


En gammal symaskinsväska, ett gäng tidningsutklipp, grundfärg, lim, lack, mm..

Kan bli bra tror jag.. =)


Av Suzana - 12 maj 2012 21:59

Ja då var ännu en södran helg avklarad..


Blev ingen direkt bra försäljning men jag fick i alla fall en del pyssel gjort (och  en massa fikabröd över till dagens 20-års kalas..)..förutom ett gäng fåglar och lite annat så pysslade jag ihop denna lilla födelsetallrik till min söta systerdotter..


 


Tycker den blev riktigt bra och har nyss härdat den i ugnen så nu fattas bara själva tallriksupphägningen..sen är den redo att flytta hem till syster yster.. <3

Av Suzana - 10 maj 2012 20:56

Nejdå jag har inte försvunnit ifrån jordens yta..det har bara varit för mycket ett tag nu så bloggen har kommit lite i skymundan..men nu jag tillbaka..redo för lite bloggande och ännu en helg på södran..


Har slängt ihop en dubbelsats vaniljbullar och ett gäng äppelrulltårtor ikväll..det som inte säljer på södran kommer väl till pass på lördag eftermiddag då vi skall fira älsklingens äldsta sons 20-årsdag..jag har hyrt kvarterslokalen åt honom och skall väl slänga ihop en tårta också..hoppas att han blir nöjd..

Hoppas att jag säljer för en slant imorgon..har planerat att köpa en Edsbyns IF kepa i födelsedagspresent till gossen..han är typ EIF´s största support så han kommer nog bli glad.. =)


Nu skall jag krypa upp i soffhörnan och sy lite på ännu en fågel..har börjat sy upp ett litet "lager" igen..tänkte sälja lösa fåglar, fåglar på klädnypa och så skall jag lägga upp ett litet presentlager med fåglar på tråd så det gäller att ligga i.. ;) hihi..


 


Hur har din vecka sett ut? =)

Av Suzana - 6 maj 2012 13:18

I helgen har jag då som vanligt suttit fredag och lördag på södran..skoj att få lite oavbruten pysseltid..älskar mina barn massor men ibland är det skönt att bara få pyssla med det man gillar helt ostört.. Ja förutom att det dyker in lite nyfikna kunder lite då och då..men det är bara skoj.. =) hihi..


I helgen har jag bla pysslat ihop denna barnvagns mobil till min lilla söta systerdotter Stella. Jag blev riktigt nöjd och likaså verkar min goa syster blivit..hoppas att även lilltösen skall tycka att den är spännande att kika på den när dom är ute och promenerar i framtiden.. =)


 


Allt utom "gummisnodden" i upphägningen är loppisfyndat material.


Och vem har sagt att det finns regler för hur man skall lappa trasiga brallor? Ingen vad jag vet..så igår när lilltrollet ville att jag skulle laga hans trasiga byxor så lekte jag vidare med nål och tråd efter att själva hålet var lagat..och tada..det bidde ett spindelnät..


(ursäkta den suddiga bilden..min kamera och jag är allt annat än sams än..suck..)


..sååå coolt enligt gossen.. ;)


Vet inte riktigt om detta platsar men dessa får bli mitt bidrag till goa Klockarbarns återbruksutmaning denna vecka, nu ser jag fram emot att se vad alla andra kommer bidraga med.. =) <3

Av Suzana - 4 maj 2012 18:02

Nej fy katten va trist..idag har det snöat heeeela dagen..snöslask usch och fy..

 

 

(bildkälla google)

 

..absolut det sista man vill ha nu..nej för sjutton..fram för sol och värme nu Tack!! =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards