Alla inlägg den 24 april 2012

Av Suzana - 24 april 2012 17:31

Då gör vi ett nytt försök då..

Mitt första försök att så frön i år blev en mindre katastrof..jag hade helt enkelt inte tid att ta hand om dom små liven så dom gick tyvärr till spillo..

Men idag har jag då gjort ett nytt försök och planterat lite fler fröer..mangold, paprika, rabarb och smultron..lite senaste laget kanske men det får bära eller brista..

 

Körde i äkta återbruksanda även denna gång..en godis plastlåda med "tak" av ett lite tjockare plast som jag fått med i ett embalage tidigare får agera drivhus.."krukorna" är delade toalettrullar med lite tidningspapper i botten för att jorden inte skall smita ut..

Har skrivit plantnamnen direkt på pappersrullarna med vattenfast penna..återstår att se hur lyckat det var.. ;) hehe..


 


Nu när solen dyker upp lite mer och värmen lite mer bestående så kanske jag får tummen ur och fixar ordning balkongen också..

Har ju ett litet växthus att bygga av gamla fönster..stora plåtburkar att rengöra och förbereda..en "spalje" att hämta hem..mm..mm.. 

 

Håll tummarna att min odling tar sig bättre denna gång.. <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards