Alla inlägg den 9 april 2012

Av Suzana - 9 april 2012 16:42

Idag har vi då ätit kirskålspaj..

Smakade inte alls dumt tyckte jag och älsklingen..men dom hemmavarande barnen (dom två minsta..) tyckte inte att det var någon större hit dock, men dom smakade och åt lite i alla fall.. ;) hihi.. 

 

 

 

Bottnade med en vanlig pajdeg:

125g smör

3dl vetemjöl

lite salt

2msk vatten

..som jag förgräddade 10min nedre delen av ugn 225grader..

 

Fyllde pajskalet med förväld hackad kirskål och finstrimlad purjolök som jag fräst tillsammans med lite vitlök, salt och peppar..coctailtomater som jag delat på två..riven ost och en äggstamning:

3 ägg

3dl grädde

salt

peppar..

 

Skjuts in i ugnen igen, nedre delen.. ca 20min..

 

 

 

Kan man inte utrota dom så ät upp dom sa en klok själ en gång.. ;)

Av Suzana - 9 april 2012 07:00

Så där ja..då var kjolen som får bli mitt bidrag till goa klockarbarns återbruksutmaning klar..den var visseligen en kjol redan från start..inköpt på en utav mina otaliga loppisrundor för sitt underbara mönster och färg..men ack så för trång i midjan och för lång för min smak..

 

Och självklart hann jag sätta saxen i och sy klart "nya" kjolen innan jag kom på att jag kanske skulle ha en "före" bild också..så jag har pusslat ihop delarna lite fint så ni i alla fall skall få lite hum om hur kjolen såg ut innan start.. =)

 

  

 

Klipp klipp..brum brum med symaskinen och i med resår och tada! en kjol som passar mig både i midja och längd.. =) <3

 

   

 

Jag bara älskar tyget och framför allt färgerna..behöver mycket färg och ljus i mitt liv just nu.. <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards