Alla inlägg den 8 april 2012

Av Suzana - 8 april 2012 19:27

Idag tog jag och lilltrollet en promenix till huset i finvädret..eller ja det sååg jättefint ut när man tittade ut men var mer en lovligt kallt vissa stunder..

 

Hur som helst strosade jag runt och plockade lite i trädgården..såg att det måste till fyra nya rutor och en rejäl rensning i växthuset..likaså framsidans rabatt skulle behövas rensas ur ordentligt..mm..

 

Såg även att vårprimören kirskålen hade börjat dyka upp lite här och där så jag plockade på mig det jag fann..

 

 

 

..och förvällde när jag kom hem..

 

Så nu hägrar en smarrig paj med kirskål, lite purjolök, ägg, grädde, kryddor och ost i..mmm..har aldrig testat det men kan bli riktigt gott tror jag..

Kirskål skall ju kunna användas på samma sätt som spenat..och i soppa blev den ju toppengod..

 

Så nu skall jag bara samla ihop lite mer kirskål och köpa hem grädde & purjo imorgon..sen blir det paj"bak" för hela slanten.. <3

 

Har även läst någonstans att kirskål skall vara goda att steka i lite olja med vitlök, salt och peppar till en c-vitaminrik sidorätt också..kanske värt att testa det med? =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards