Direktlänk till inlägg 6 april 2012

Mycket nu..

Av Suzana - 6 april 2012 19:45

Måste ju avslöja vad som har tagit så mycket utav min tid i anspråk på sista tiden också..jo saken är den att jag har skaffat en ny ateelje..så numera har jag ateelje i samma lokal som vi tidigare enbart hade bara loppis i..så nu har jag en kombinerat loppis och ateelje där inne..mer praktiskt än att behöva ha uppsyn i två lokaler samtidigt..hyran blev ju lite dyrare men det får gå.. 

 

Så min goa L sa upp sitt kontrakt och vi tömde lokalen på alla loppissaker och annat inför måndagens besiktning på söndagen..på måndagen fick jag ta över lokalen och började tapetsera, sätta upp hyllor, bära in saker..mm, mm..

Tungt slit för min redan värkande kropp..men i torsdags öppnade vi upp och det mesta fanns på plats..(tur att jag har gamla ateeljen kvar månaden ut så jag har tid på mig att släpa alla tyger, garn, knappar, papper, färg, mm, mm..)..

 

Detta plus att jag fixat och donat med div beställningar, det vanliga vardagsslitet, för lite sömn, haft/har mycket mycket värk, mm, har gjort att bloggen fick lov att bli lidande..men nu är jag mer eller mindre tillbaka på banan igen och ni kommer se mer utav mig här på bloggen.. =)

 

Har ju lovat att delta i återbruksutmaningen som fina klockarbarn håller i..snubblat på mållinjen än en gång och visar mitt bidrag mycket försenat (måndagar som gäller..)..men hoppas jag blir förlåten..

 

Mitt bidrag denna gång blir en sk påspåse sydd utav en gammal bonad som jag hittat på erikshjälpen..kompletterade med dekorband jag hittat i mormors gömmor en gång i tiden och nyinköpt resår..

Blev själv supernöjd med resultatet..nu är det ordning på alla brödpåsar jag återbrukar..

 

 

 

Vet att den borde få sig en omgång med strykjärnet men men.. ;)

 

 

 

Slänger även med en liten tjuvkik på nästa veckas återbruksprojekt som jag faktiskt tänkt försöka hinna få klart tills på måndag.. =)

 

 

 

En skönhet som skall få bli mer användbar.. <3

 
 
Ingen bild

metronyx

7 april 2012 10:22

Jag tycker ditt återbruk var mycket fint och jag hoppas åxå du blev förlåten ha,ha : ) Spännande med nytt utrymme för skapande, även om det är drygt med omställningar. Glad påsk min kära påskhäxa : D

 
AnnaMalin

AnnaMalin

7 april 2012 18:44

Så spännande det låter!! All lycka till med detta!!! Härligt att få höra ifrån dig igen och spännande att få se vad du ska skapa av det vackra tyget...!!! Glad Påsk från mig till dig!!!

http://annamalins.blogspot.com

 
klockarbarn

klockarbarn

8 april 2012 09:29

Den påsen var ju urfin. Vilket härligt sätt att återanvända gamla fina bonader på. Det attraherar mig mycket mer att ha en påse än att sätta upp den som bonad på väggen. Du är absolut förlåten ;-)

http://www.klockarbarn.blogspot.com

 
x

x

8 april 2012 18:23

Ojoj, ny ateljé! Inte konstigt att du haft att stå i!
Lycka till på nya stället nu!!
Finfin påspåse du gjort! Kul idé att använda en bonad att sy utav! Något att spara i idéfacket i hjärnan ;)
Ha en fortasatt fin påskhelg!
Stor kram!

http://x-handarbete-pyssel.blogspot.com

 
Ingen bild

Liselotte

8 april 2012 20:28

Va kul att läsa, tror jag ska ta med Anna upp på ett besök, kanske vi kan lämna lite bidrag till ditt loppis. Lycka till kära vän!

 
Sara

Sara

8 april 2012 21:27

Vad duktig du är som har ordnat ateljé; det är fantastiskt tycker jag. Kram Sara

http://www.snovitsapple.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards