Alla inlägg den 6 april 2012

Av Suzana - 6 april 2012 21:33

Stor sorg..upptäckte just att det var sista delen utav den njutbara trädgården som sändes i onsdags..då jag i vanlig ordning inte hunnit med att se programmet under ordenarie sändningstid så har jag just titta på programmet på svt play..önskar att serien gick att få tag i någonstans så jag kunde se den om och om igen..men har inte hittat den någonstans..suck..men men inte mycket att göra åt..inget varar för evigt..


I detta sista programmet så visar Alys hur man tar till vara på och konserverar sin skörd för framtida bruk..bla med hjälp utav mjölksyrning..en teknik jag länge varit nyfiken på men inte "vågat" mig på att testa ännu..men men kanske skall göra slag i saken till veckan..kul att testa något nytt.. =) 

 

 

(bildkälla: google)

Av Suzana - 6 april 2012 19:45

Måste ju avslöja vad som har tagit så mycket utav min tid i anspråk på sista tiden också..jo saken är den att jag har skaffat en ny ateelje..så numera har jag ateelje i samma lokal som vi tidigare enbart hade bara loppis i..så nu har jag en kombinerat loppis och ateelje där inne..mer praktiskt än att behöva ha uppsyn i två lokaler samtidigt..hyran blev ju lite dyrare men det får gå.. 

 

Så min goa L sa upp sitt kontrakt och vi tömde lokalen på alla loppissaker och annat inför måndagens besiktning på söndagen..på måndagen fick jag ta över lokalen och började tapetsera, sätta upp hyllor, bära in saker..mm, mm..

Tungt slit för min redan värkande kropp..men i torsdags öppnade vi upp och det mesta fanns på plats..(tur att jag har gamla ateeljen kvar månaden ut så jag har tid på mig att släpa alla tyger, garn, knappar, papper, färg, mm, mm..)..

 

Detta plus att jag fixat och donat med div beställningar, det vanliga vardagsslitet, för lite sömn, haft/har mycket mycket värk, mm, har gjort att bloggen fick lov att bli lidande..men nu är jag mer eller mindre tillbaka på banan igen och ni kommer se mer utav mig här på bloggen.. =)

 

Har ju lovat att delta i återbruksutmaningen som fina klockarbarn håller i..snubblat på mållinjen än en gång och visar mitt bidrag mycket försenat (måndagar som gäller..)..men hoppas jag blir förlåten..

 

Mitt bidrag denna gång blir en sk påspåse sydd utav en gammal bonad som jag hittat på erikshjälpen..kompletterade med dekorband jag hittat i mormors gömmor en gång i tiden och nyinköpt resår..

Blev själv supernöjd med resultatet..nu är det ordning på alla brödpåsar jag återbrukar..

 

 

 

Vet att den borde få sig en omgång med strykjärnet men men.. ;)

 

 

 

Slänger även med en liten tjuvkik på nästa veckas återbruksprojekt som jag faktiskt tänkt försöka hinna få klart tills på måndag.. =)

 

 

 

En skönhet som skall få bli mer användbar.. <3

Av Suzana - 6 april 2012 19:26

Ikväll har jag pysslat och donat med lite påskgodis till södran imorgon..kanske nån säljer i alla fall..första gången jag "bakade" med marsipan men helt galet blev det väl ändå inte..

 

 

 

Tre choklad & strössel doppade marsipanägg..

 

 

 

Tre chokladdoppade marsipanfrukter..

 

 

 

..och sist men inte minst choklad "fågelbon"..

 

Om orken räcker till ikväll så skall jag slänga ihop åtminstone en banan och choklad kaka också och ta med..fast tror jag prioterar lite fredagsmys med älsklingen istället.. ;) hihi..

 

Apropå påskgott så fick jag en liten fin påskpresent utav goa Malin med bloggen cejasmatte..en kartong med världens sötaste ägg..nämligen vaktelägg..

 

     

 

Ni kan ju bara gissa vilka söta små stekta ägg dessa blev..typ en tugga för varje.. ;) hihi..

 

Tusen tack snälla goa gumman!! <3

Av Suzana - 6 april 2012 15:04

Äntligen tillbaka..har haft och har fortfarande till viss del tokmycket att göra just nu så bloggandet har helt fått stå åt sidan en tid..men nu har jag liiite mer tid över i alla fall och tänkte börja med att slänga in en liten glad påsk hälsning till er alla goa bloggvänner i vårt avlånga land.. <3

 

Så en riktig GLAD PÅSK och en stor KRAM önskar jag er med en liten bild på minstingen som har fått gått som påskgubbe idag!

 

 

 

Liten tuff gokille!

 

Kommer mer inlägg under kvällen och så skall jag svara på alla goa kommentarer som droppat in under min frånvaro..

 

Kraaaam så länge! <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards